Oglądasz posty znalezione dla słów: Passat zużycie paliwa B5





Temat: Benzyna poj.2.0
wypowiem sie w temacie choc nigdy nie mialem tego silnika - mam kilku znajomych ktorzy maja go w passatach B3/B4 ('91~'96) silnik jest malo wysilony w miare elastyczny ale super osiagow sie nie spodziewaj. Na + nalezy zaliczyc spore przebiegi jakie sie na nim robi bez remontu glownego, zuzycie paliwa w passatach jest sporo wyzsze od tego co opisuje Dig Dug - srednio ok 10~11 L / 100km a przy mocnym bucie bez zadnego problemu wciagnie i 14L a do 20 tez potrafia dojsc (glownie w warszawskich korkach). Ogolnie jednostka zywotna, popularna (dzieki czemu wiekszosc mechanikow potrafi ja naprawiac) nie ma problemow z czesciami itp. ale nie jest tania w eksploatacji ejsli chodzi o paliwo i ma wyzsze oplaty niz wspomniane 1.8T
Duzo wiecej mozesz poczytac na http://www.forum.vw-passat.pl/



Temat: Opinia na temat Passata kombi i innych ...
Witam serdecznie wszystkich grupowiczow.

Chcialbym kupic jakies kombi w granicach 12-15tys zl.
Zastanawialem sie nad Passatem, rocznik po 1988.
Czy to dobry wybor? Czy moze cos innego w tej kwocie?

Jesli Passat to jaki silnik do niego? Ekonomiczniejszy bylby diesiel,
ale czy np. nie strach brac jakiegos TD w wieku kolo 10-12 lat? [co z
turbina?] A sam diesiel bez doladowania to dosc malo mocy jak na tak
duze autko (1,9D to 68KM).

A czy moze ktos z praktyki wie jakie jest zuzycie paliwa w passacie z
silnikami beznynowymi np. 1,8 na wtrysku?

I ostatnia prosba - moze ktos moglby mi wskazac miejsca w inecie gdzie
mozna byloby poczytac na temat starszych samochodow, jakies porady, na
co zwracac uwage, itp?

Pozdrawiam.







Temat: Opinia na temat Passata kombi i innych ...


A czy moze ktos z praktyki wie jakie jest zuzycie paliwa w passacie z
silnikami beznynowymi np. 1,8 na wtrysku?


Auto z 90 roku 1,8 90KM paliło mojemu ojcu ok 9l w mieście. Na drodze
niemiejskiej oczywiście mniej, ale nie pamiętam ile.

pascal





Temat: Kilka pytań przed zakupem/sprowadzeniem auta...
w Passatach B5(96-00) bylo dosc delikatne to zawieszenie... w Passacie B5 FL (00-05) zawieszenie dosc znacznie wzmocniono. Moge Ci polecic Passata B5 FL. Aby calkiem sprawnie sie przemieszczac szukaj silnikow od 1,9/ 130KM w góre. S?absze wersje (115, 101KM) sa raczej dla osob "poprostu jad?cych", co nie oznacza ze to mu?y . Duza podaz aut powypadkowych, wiec poszukiwania odpowieniego egzemplarza moga zajac Ci nieco czasu. Przed zakupem podlacz mu VAG, zrob dynamiczny test, i zrób LOGI. Maska osadzona nieco nizej od lini gornych blotnikow nie oznacza przeszlosci powypadkowej. W Wersji B5 FL aby wymienic pasek rozrzadu (nie dotyczy 2,5 TDi - zastosowany ?ancuch) czesto dla ulatwienia sciaga sie pas przedni. Osoboscie jak mialbym Twoj dylemat szukalbym wersji 2,5 TDi o mocy 163KM lub 180. Dynamika wiecej niz wystarczajaca, przy niewiele wyzszym zuzyciu paliwa od 1,9 TDi. Czesto spotykana jest nawigacja MFD, i szczerze ja polecam, sa dostepne juz na ta navi naprawde dokladne mapy, a poza tym, mozna do tej navigacji podlaczyc oddzielny odtwarzacz DVD co niektorzy doceniaja

Hm, to chya tyle. Pozdrawiam.



Temat: Ekonomiczny Passat z BlueMotion
Passat BlueMotion należy do najbardziej ekologicznych samochodów na świecie. 20 marca w Nowym Jorku Międzynarodowe jury „World Car of the Year Awards” przyznało Volkswagenowi ten prestiżowy tytuł.

Wyróżnienie odebrał Wolfgang Hatz, Szef Działu Rozwoju Silników w koncernie Volkswagen. „Passat BlueMotion – powiedział Hatz – ze zużyciem paliwa 5,1 litra jest jednym z najoszczędniejszych samochodów w swojej klasie na świecie. Nasza etykieta „BlueMotion” staje się wzorem dla nowej generacji oszczędnych samochodów. Jesteśmy bardzo dumni, że jury „World Car of the Year Awards” docenia naszą wiodącą rolę.”

Volkswagen ma obecnie siedem modeli BlueMotion: Polo, Golf, Golf Plus, Golf Variant, Jetta, Passat, Passat Variant. W najbliższym czasie liczba ta wzrośnie do dziesięciu. Passat BlueMotion może służyć za przykład nie tylko swoim niskim zużyciem paliwa, lecz również odpowiednio niskimi emisjami dwutlenku węgla wynoszącymi tylko 136 g/km. Passat Variant w wersji BlueMotion także może pochwalić się doskonałym spalaniem (5,2 litra) i niskimi emisjami CO2 (137 g/km). Oba Passaty BlueMotion napędzane są silnikiem TDI o mocy 77 kW / 105 KM.

Podczas wyborów do Top 3 „World Green Cars 2008” Passat BlueMotion pokonał wiele modeli hybrydowych i samochodów z ogniwami paliwowymi. Nagroda została wręczona w ramach New York International Auto Show (19-30 marca). Jury składało się z dziennikarzy z 24 krajów.

źródło: http://www.autowizja.pl/news.php?item.7797.36



Temat: Passat 4motion TDI - spalanie





| Wszystkie Passaty 1,9 TDi 110PS jakie miałem (zawsze tylko kombi) -
| zużywały przeciętnie ok. 6,5l/100km, w mieszanej eksploatacji
| (góry+trasa+miasto) - ZARÓWNO z napędem na jedną oś jak i 4x4. Jedynie
| moja Żona zdołała osiągnąć 4,7l/100km (wg.komputera), z kolei dla mnie
| nie było problemu "wyciągać" ok.9l/100km na autostradach (+klima). Z tego
| przykładu wyraźnie widać, że zużycie paliwa zależy przede wszystkim od
| "furmana", a nie zależy od "pomijalnych" oporów dodatkowej przekładni :).

wreszcie jakis rozsadny glos...


Ach, bo ... ;))).
Zauważ, że za każdym razem kiedy pojawia się pytanie o zużycie paliwa, to z
odpowiedzi robi się prawdziwy festiwal rekordów, a podawane wyniki -nawet
jeśli są prawdziwe- nie przekładają się na rzeczywiste zużycie paliwa w
różnych warunkach eksploatacyjnych :))) ... .

Pozdrawiam :). Piotr





Temat: VW i "jakosc" (dlugie)


W takim wyposazeniu ponownie mozna porownac:

Marka           Moc     Masa     60 mph                      Zuzycie paliwa
                                                             miasto:szosa

VW Passat       193 hp  1440 kg  8.0 s (Car & Driver 4/2000) 11.8 : 8.1 l/100km
Pontiac GP GTP  200 hp  1567 kg  7.6 s (Motor Trend  5/2000) 11.8 : 8.1 l/100km

gdzie jak widac pojazd ciezszy (wiekszy) Pontiacka ma nie tylko sporo lepsza
dynamike (chodzi o pojazdy z automatyczna skrzynka) i wieksza moc paliwa, to na
dodatek jest pojazdem palacym akurat tyle samo co Passat.
Pozostaje oczywiscie tez rodzaj paliwa. Do Pontiacka nalezy stosowac paliwo
"REGULAR" o cenie 1.40 USD za galon a do Passata paliwo "PREMIUM" o cenie
1.60 USD za galon, co czyni Passata z miejsca pojazdem o 14% drozszym w
eksploatacji nie liczac czekajacych posiadacza napraw. Naprawy podstawowych
zespolow pojazdu takich jak skrzynka biegow czy zawieszenie to w USA i
w Kanadzie bardzo duzy koszt.


Kiedy czlowiek zaczyna sie zajmowac tylko wyszukiwaniem hakow i publikowaniem ich,
moze okazac sie ze nikt go nie slucha. Wowczas nadchodzi czas na zastanowienie sie
nad soba, byle by tylko czas ten dostrzec.

TK





Temat: Co kupić Vectrę czy Passata?


| Jak piesc do nosa :)


Owszem.


| VW Passat 1.8T 20V 150KM 0-100: 8,9 sek, max: 223 km/h
| zuzycie paliwa: srednio: 8,1 l/100km


8.7 a nie 8.9, Vectra 2.5 V6 - 8.5 - do czego blizej?
Zaraz ktos powie: co za roznica 1.3 s, wic i nie warto 2.5 V6 - co za
roznica 1.5 s. Jakby ktos wiedzial ile potrzeba zeby zejsc z 10 do 8.7 to by
takich bzdur nie wypisywal.


| Opel Vectra 2.0 16V 136KM 0-100:10,0 sek max: 215 km/h
| zuzycie paliwa: srednio: 8.6 l/100 km


Chyba jak spi.


| Rzeczywiscie piesc do nosa... 14KM roznicy, 8 km/h w maksie
| 1,1 sekundy do 100 i 0,5l/100...


O to wlasnie chodzi, ze ten Passat jezdzi lepiej niz wynika to z jego mocy.
Moment: Vectra - 188/3200, Passat 210/1750 - czyli jak powiedzial kolega,
jak piesc do nosa. Osiagi tez, Passat jezdzi o 0.2 s gorzej od Vectry V6.
Na dodatek chipem mozna poprawic mu osiagi nawet o ponad 2 s, V6 tylko
0.5-0.7.
Wiec porownania same nasuwaja sie do V6 nie do 2.0, bo 2.0 to nie ta klasa.


jak tak ladnie porownales to napisz jeszcze jaka jest elastycznosc i moment
obrotowy tych samochodow :))
ja nie wiem ale cos mi sie zdaje, ze Passat jest tu lepszy :))
a jest to chyba wazniejsze niz przyspieszenie do setki czy V-max...


slusznie
Mirek





Temat: Co kupić Vectrę czy Passata?
DANE ZE STRON CZY PROSPEKTOW NIE SA DO KONCA
AUTENTYCZNE



| | VW Passat 1.8T 20V 150KM 0-100: 8,9 sek, max: 223 km/h
| | zuzycie paliwa: srednio: 8,1 l/100km

| 8.7 a nie 8.9, Vectra 2.5 V6 - 8.5 - do czego blizej?
| Zaraz ktos powie: co za roznica 1.3 s, wic i nie warto 2.5 V6 - co za
| roznica 1.5 s. Jakby ktos wiedzial ile potrzeba zeby zejsc z 10 do 8.7
to
by
| takich bzdur nie wypisywal.

1. takie sa dane na polskiej stronie VW

| | Opel Vectra 2.0 16V 136KM 0-100:10,0 sek max: 215 km/h
| | zuzycie paliwa: srednio: 8.6 l/100 km

| Chyba jak spi.

Tez dane ze strony Opla.

| | Rzeczywiscie piesc do nosa... 14KM roznicy, 8 km/h w maksie
| | 1,1 sekundy do 100 i 0,5l/100...

| O to wlasnie chodzi, ze ten Passat jezdzi lepiej niz wynika to z jego
mocy.
| Moment: Vectra - 188/3200, Passat 210/1750 - czyli jak powiedzial
kolega,
| jak piesc do nosa. Osiagi tez, Passat jezdzi o 0.2 s gorzej od Vectry
V6.
| Na dodatek chipem mozna poprawic mu osiagi nawet o ponad 2 s, V6 tylko
| 0.5-0.7.
| Wiec porownania same nasuwaja sie do V6 nie do 2.0, bo 2.0 to nie ta
klasa.

Chipem... Oczywiscie mozna z niego wykrzesac i 300KM, podobnie i z Vectry,
tyle ze jakim kosztem...

Jacek.






Temat: pierscionki
Moj ojciec zrobil taka operacje w WV passat 1980 r.
Nie wiem czy spalal wiecej oleju bo wywalil caly olej przez odme po 400
km jazdy na autobahnie. Jestem zwolennikiem pasowania sie czesci od
nowego. Wiele razy podstawialem rozne czesci (nowe w stare i stare w
nowe) i zawsze konczylo sie na podwojnej robocie: trzeba bylo robic
jeszcze raz. Zadna oszczednosc a robota nie da sie oszukac.

Arni



| Czesc.
| Mam pewien problem,moj maluch pali duzo oleju ok. 3l na 1000 km. znajomy
| poradzil mi zebym zmienil pierscionki (same) i ze to pomoze.
| Mozna zmieniac same pierscionki bez szlifu?

| Nie mozna...
| Cylinder ma pewnie juz ksztalt owalny i pierscienie podobnie...
| Zatem nalezy sie raczej liczyc ze zwiekszeniem zuzycia paliwa i oleju...
| A skoro pali 3 l oleju to pewnie paliwa tez sporo...
| Radze dobrze policzyc i sie zastanowic nad remontem.
| Jesli robisz miesiecznie kolo 1000 km zakladajac ze zuzycie
| paliwa zmialeje o1 l / 100km to miesiecznie
| masz oszczednosc 35 pln ....a ile kosztuje remont ??

Witam
Czy robiłeś kiedyś taką operację ?
Jesteś pewien, że zmiana pierścieni zwiększy zużycie oleju ?

Ja robiłem tak kilka razy. W każdym moim przypadku
dało to bardzo dobre rezultaty. Pomijam sprawę, że
w Maluchu nie ma to sensu bo nowe cylindry i tłoki
nie są takie drogie.
Gdy zużycie oleju jest tak duże jak pisze nasz kolega należy
przypuszczać, że pierścienie są _popękane_.

Pozdrawiam
Wojtek Rozwadowski






Temat: Chrysler 300


To poczytaj sobie, co fani Pontiaca pisza na newsach - niektorzy sa
rozgoryczeni GTP wlasnie z powodu znacznie podwyzszonego zuzycia paliwa
w porownaniu z poprzednim modelem. Tylko Tobie wydaje sie inaczej -
wyglada to czasem tak, jakbys nie mial kontaktu ze swiatem zewnetrznym,
tylko zyl w swoim wyimaginowanym swiatku amerykanskich naj... i och...


Rozgoryczeni sa najwyzej ludzie kompletnie nieznajacy sie na
samochodach. GTP ma o niebo lepsze osiagi od GT. Silnik GTP jest nieslychanie
elastyczny co we polaczeniu z komfortem i stabilnoscia Pontiacka powoduje, ze
zdecydowana wiekszosc jego uzytkownikow
jezdzi zdecydowanie bardziej agresywnie niz w GT. Najwidoczniejsze jest
jednak to, ze GT jezdzi na paliwie 87 oktanowym w cenie $1 za galon
a GTP na 93 oktanowym w cenie $1.20 za galon. Stad natychmistowy wzrost
kosztow uzytkowania o 20%. Zuzycie paliwa w zakresie 18/28 mil/galon i
tak jest lepsze niz duzo slabszych od niego i mulowatych Audi A6,
Passata V6 badz BMW 528i rowniez palacych drogie paliwo.


Oleg

Sent via Deja.com http://www.deja.com/
Share what you know. Learn what you don't.


Uklony





Temat: Zuzycie paliwa w D , TD , TDI


Jak sie ma zuzycie paliwa do mocy np 1.9 w wersjach  D , TD , TDI


Z moich dotychczasowych doświadczeń z Paskami:
1.9 D =~1.9 TD, ale zależy jak jeździsz i jaką masz skrzynię
Różnica w mocy jest niewielka (68 do 75 KM), więc różnicy
w zużyciu też wielkiej nie ma. Przy szybkiej jeździe TD jest oszczedniejszy,
ma dłuższe biegi no i to turbo.

W moim TD średnio wychodzi ok 6 przy przebiegu 75% trasa
120-140 (gierkówka), reszta po Warszawce, średnio ostro.
Przy spokojnej jeździe po trasie (80-90) udało mi się zejść do 4.5
(Łódź-Kaszeby-Łódź)
Po mieście wychodzi jakieś 7.5.
Co do TDI - to w Passatach dopiero od 1993. Wersja 90 KM pali
średnio o litr mniej niż TD, ale nie łyknie tańszego paliwa  ;-)))

Co do zakupu - trudno Ci będzie znaleźć taki wózek w dobrym stanie.
Przebiegi znacznie powyżej 200kkm to norma, jak jest mniej to na 100%
był przekręcany, Dobrze eksploatowany pojeździ do 400kkm i lepiej
(silnik, skrzynia) ale zawieszenie w naszym kraju nie da rady.
Części tanie i dostępne, dużo zamienników





Temat: Zuzycie paliwa w D , TD , TDI


Jak sie ma zuzycie paliwa do mocy np 1.9 w wersjach  D , TD , TDI
Konkretnie chodzi mi o Passata Combi 1991-1992, ktorego warto kupic,
chodzi mi o starsze modele...

Mariusz


Witam :-)

Ja mam VW Passat Variant  1,6 TD + intercooler, '91 rok
koni 85 :) (tak tak, 85 KM)

W miescie to pali od 6,8 l/100 km do 7,5 l/100km.
Bedzie to jazda szybka, ale nie typu GAZ BINARNY (0,1) :))

W trasie przy nie przekraczaniu 110 km/h spala to srednio
od 4,47 do 5 l/100 km.
przy normalnej jezdzie od 70 - 140 km/h spala do 6 l/100 km.

Raz w zyciu spalil mi na 280 km (jazda Wrocław - Kudowa - Wrocław)
AZ .... 8,6 l/100 km - ale deptanie bylo Bardzo, Bardzo mocne!!

Ja glównie jezdze po mieście i srednie 7,2 w mieście nie jest takie zle, jak
na takie duze auto :-)

Wojtek Sienko

-------------------------------------
VW Passat Variant 1.6 TD intercooler '91 ~ 290.000 km





Temat: Co kupić Vectrę czy Passata?

Użytkownik Jacek Ziomek


| Jak piesc do nosa :)

VW Passat 1.8T 20V 150KM 0-100: 8,9 sek, max: 223 km/h
zuzycie paliwa: srednio: 8,1 l/100km

Opel Vectra 2.0 16V 136KM 0-100:10,0 sek max: 215 km/h
zuzycie paliwa: srednio: 8.6 l/100 km

Rzeczywiscie piesc do nosa... 14KM roznicy, 8 km/h w maksie
1,1 sekundy do 100 i 0,5l/100...

Jacek.


jak tak ladnie porownales to napisz jeszcze jaka jest elastycznosc i moment
obrotowy tych samochodow :))
ja nie wiem ale cos mi sie zdaje, ze Passat jest tu lepszy :))
a jest to chyba wazniejsze niz przyspieszenie do setki czy V-max...

Adam





Temat: cinquecento ,jakie?

Czeee


700 jest taka sobie. Za to jego zaleta jest b. male zuzycie paliwa,
.
cc z silnikiem 900 to zupelnie inne auto


zupelnie inne zuzycie paliwa

Jezdzilem obydwoma z tym ze to nie bylo moje autko tylko starszego
Jak kupil pierwsze CC700 bylem niezadowolony ze kupil 700 zamiast 900
ale .w porownaniu do malucha 650 przyspieszenie bardzo dobre.
w 4 osoby smilo mozna oscylowac w okolicy 110km/h
Najwazniejsze ze nie rozczarowuje na CPNie, zuzycie okolo 5/100czasami
mniej.Przy przepiegu 100kkm zostalo CC sprzedane .Zadnej usterki za ten czas
teraz kupil SC 900. Liczylem ze skoro 700 tak przyspiesza to 900 bedzie kosa
.
Niestety wcale taaak znowu nie przyspiesza,Nie wiem jak z awaryjnoscia
bo ma dopiero 10kkm na liczniku.Wspomagane hamulce nie wiem czy sa dobrym
wyjsciem w tak lekkim autku strasznie uwaznie trzeba homowac.

Suma sumarum lepiej jezdzilo mi sie 700. .To nie jest auto do szybkiej jazdy
kolebie nim przy ruszaniu i hamowaniu i wydaje mi sie  stabilniejsze CC700.
Nie wiem byc moze 700 starszemu udala sie a CS trafil sie jakis mul ,moze i
tak byc
ale zyzycie paliwa potwierdzilo kilka osob700 przy dosc szybkiej jezdzie 5l
a w SC wychodzilo mi poza 7.
Dawniej pozyczalem tego CC bo moglem taniej gdzies objechac ale teraz jak
pali tyle co moj (Passat) to wole juz jechac wygodniej

pozdrawiam
Jacek





Temat: Co kupić Vectrę czy Passata?


do nosa :)

| VW Passat 1.8T 20V 150KM 0-100: 8,9 sek, max: 223 km/h
| zuzycie paliwa: srednio: 8,1 l/100km

| Opel Vectra 2.0 16V 136KM 0-100:10,0 sek max: 215 km/h
| zuzycie paliwa: srednio: 8.6 l/100 km


Te średnie 8,6 l/100 km, to trzeba jeździć jak niedzielny kierowca. Przy mojej 1,8 16V to wychodzi ok. 10 l/100 km - fakt, że jeżdżę
dosyć ostro.


| Rzeczywiscie piesc do nosa... 14KM roznicy, 8 km/h w maksie
| 1,1 sekundy do 100 i 0,5l/100...

Akurat te 1,1 sekundy to jest wlasnie ta roznica.
To nie jest 17 sekund i 15,9, tylko 10 (nos) i 8,9 (piesc) :))


Oczywiście, że 1,1 s na przyspieszeniu to jest bardzo duża różnica.
---------------------------------
Pozdrawiam
Wojtek
Na priva - wytnij cyfry z adresu.
http://www.castrol.pl





Temat: Co kupić Vectrę czy Passata?
do nosa :)


VW Passat 1.8T 20V 150KM 0-100: 8,9 sek, max: 223 km/h
zuzycie paliwa: srednio: 8,1 l/100km

Opel Vectra 2.0 16V 136KM 0-100:10,0 sek max: 215 km/h
zuzycie paliwa: srednio: 8.6 l/100 km

Rzeczywiscie piesc do nosa... 14KM roznicy, 8 km/h w maksie
1,1 sekundy do 100 i 0,5l/100...


Akurat te 1,1 sekundy to jest wlasnie ta roznica.
To nie jest 17 sekund i 15,9, tylko 10 (nos) i 8,9 (piesc) :))





Temat: kupno passata


| Na co mam zwrócić uwagę przed zakupem? Jakich defektów szukać.
Dołączam się do pytania, co najbardziej "boli" ten model?


Mogą bleć w Passatach B5: wielowahaczowa oś przednia, amortyzatory, poduszki
pod silnikiem, turbosprężarka, drobne usterki elektryczne jak
mikrowyłączniki w zamkach, zatkane odpływy wody na podszybiu, zacierający
się mechanizm wycieraczek.

Nie cierpię odgłosu pracy 1,9 TDI, zwłaszcza obrzydliwa w tym względzie jest
wersja 130KM PD. 2,5 TDI jest przyjemniejszcy dla ucha, ale z kolei miał
jakiś problem z wycierającymi się krzywkami wałków rozrządu. Za najbardziej
udany silnik w tych autach uważam 1.8T 20v, wadą ich jest niestety zużycie
paliwa.





Temat: Komputer w Japsie


a co to jest ten "komputer pokladowy" ?


To chyba urzadzenie podajace:
chwilowe i srednie zuzycie paliwa, liczniki przebiegu i srednich
predkosci (np w Passacie sa dwa takie), temperatury, zasieg jazdy itp.


slyszalem , ze najczestszym powodem zgasniecia silnika podczas jazdy w
samochodach niemieckich jest wlasnie awaria komputera :)


Nie wiem - nie mam niemieckiego samochodu, ale awaria komputera
sterujacego samochodem zazwyczaj tak sie objawia chociaz repertuar
rozrywek moze szerszy: astronomiczne zuzycie paliwa, rajdowe wolne
obroty albo ich brak.

Pozdrawia prosty dwugaznikowiec Stromberga ;-)))





Temat: 7-biegowy Golf
Volkswagen wprowadza po raz pierwszy do sprzedaży siedmiobiegową skrzynię DSG. Na początku będzie ona dostępna w Golfie oraz Golfie Plus w wersjach z silnikiem 1,4 TSI (122 KM) oraz 1,9 TDI.

Dodanie jeszcze jednego biegu do skrzyni DSG pozwoli zmniejszyć zużycie paliwa w stosunku do przekładni sześciobiegowej. W przypadku Golfa/Golfa Plus w wersji wyposażonej w silnik wysokoprężny o pojemności 1,9 l i mocy 105 KM średnie zużycie paliwa jest niższe o 0,7 l/100 km niż w wersjach z 6-biegową skrzynią DSG. Siódmy bieg powinien się także przełożyć na lepsze przyspieszenie auta.

Automatyczna przekładnia DSG wykorzystuje podwójne sprzęgło, gdzie jedno obsługuje biegi nieparzyste oraz wsteczny, a drugi biegi parzyste. W momencie, gdy załączony jest jeden z biegów, w pogotowiu czeka już załączony drugi - w zależności od prędkości czy obrotów silnika o jeden wyższy lub niższy.

Volkswagen Golf w wersji z 7-biegową skrzynią DSG kosztować będzie na rynku niemieckim o ok. 1.750 euro więcej niż w wersji ze skrzynią 6-biegową.

W niedługim czasie Volkswagen będzie oferować nową przekładnię DSG w kolejnych swoich modelach - od małego Polo po Passata.



Temat: Chiptuning - za i przeciw


Jakie są konsekwencje 'zacipowania' silnika?
Rzecz jasna, że wzrost momentu obwrotowego i mocy. Ale muszą też być i minusy.
Jak się ma rzecz ze spalaniem? Producenci zarzekają się, że zmniejsza się, bo
silnik jest optymalnie wykorzystywany. Ale dlaczego w takim razie producenci
nie produkują od razu 'optymalnych' silników?


Z kilku powodow. Ten sam silnik mozna zamontowac w
kolejnych wersjach nadwoziowych z coraz wieksza
moca znamionowa.


Czy nie zmniejsza się żywotność silnika? Jeśli tak, to czy znacząco?
Czy nie traci się gwarancji, a jeśli tak, to czy można chip zdejmować na czas
serwisu, tak aby serwis nie wiedział co się święci?


Jesli jezdzisz normalnie to raczej nie. Ja
zauwazylem natoniast zmniejszenie zuzycia paliwa i
wieksza elastycznosc.


Czy są jakieś inne mankamenty: szybsze zużywanie się rozrządu, oleju (nie wiem
tylko gdybam)?


Nie zarejestrowalem nic takiego


Chętnie dowiem się jak to z tym interesem jest, bo rozważam zakup tkiego cuda.
Jakie polecacie miejsca, gdzie mogą to wykonać?


Ze swoich doswiadczen moge polecic.
Passat B5 silnik TDi 110 km z czipem  od 3 lat.

Musze nadmienic, ze ze mnie jest zdklarowany
kapelusznik. Tylko na trasie lamie przepisy
dotyczaca V max.
Na co dzien jestem spokojny a zczipowany silnik
przydaje sie przy manewrach, szczegolnie
wyprzedzania. Przy ok 2000 obrotow czuc wyrazien
kopa :-)

Pozdrawiam
WW





Temat: Ekonomiczny Passat z BlueMotion
Targi genewskie będą okazją do światowej premiery najbardziej ekologicznej wersji Passata. Volkswagen Passat BlueMotion, bo o nim tu mowa, uzyskuje średnie spalanie na poziomie 5,1 l/100 km.

Również emisja zanieczyszczeń, w tym dwutlenku węgla, która wynosi 136 g/km, należy do najniższej wśród aut średniej klasy. W swoim segmencie Passat BlueMotion nie będzie miał teraz pod tym względem żadnej poważnej konkurencji.

Technologia BlueMotion po raz pierwszy została zastosowana w modelu Polo, który w tej wersji pojawił się w sprzedaży latem ubiegłego roku. Bardzo duży popyt na rynku europejskim zmusił władze niemieckiego koncernu do trzykrotnego zwiększenia produkcji.

Wracając do Passata, technologia BlueMotion będzie także dostępna w wersji kombi. W tym przypadku średnie zużycie paliwa wynosić będzie 5,2 l/100 km, zaś emisja CO2 137 g/km. Wartości te również i tu należą do najlepszych na świecie. Zasięg obu wersji, przy pełnym baku paliwa, wynosi 1.350 kilometrów. Zakładając, iż średni roczny przebieg wynosi 15 tys. km, średnia roczna liczba wizyt na stacjach benzynowych wynosi zaledwie 11 razy.

Te rewelacyjne wręcz wyniki spalania zostały uzyskane bez strat w osiągach. 1,9-litrowy silnik wysokoprężny o mocy 105 koni mechanicznych pozwala rozpędzić się autu do prędkości 193 km/h.

[mojeauto.pl link]



Temat: passat '03 czy mondeo '03


stoję przed dylematem: co wybrać
czy ford mondeo tdci 131km, kombi, rocznik '03
czy volkswagen passat 1.9tdi 130km, kombi, rocznik '03
nie mam już konkretnego egzemparza, ale używane są w podobnej cenie
(chciałbym przeznaczyć do 40tyś pln)
wyposażenie też podobne. Mile widziany byłby automat (tiptronic).
Nie za bardzo wiem, na co się zdecydować: ogólnie ford ma nieniajlepszą
opinię (nie chcę się tym sugerować), ale z drugiej strony narzekają
na forum dyskusyjnym na skrzynie automatyczną w passacie. Czy może
wybrać passata ze skrzynią manual 6-o biegową? Liczę głownie na
niskie zużycie paliwa i małą awaryjność. Będę wdzięczny za jakiekolwiek
sugestię (choć wiem, że to do mnie należy decyzja).


Miałem wybór pomiędzy tymi samymi markami z tym, że porównywałem Passata 06
(2.0 diesel) i Mondeo (2.0 benzyna). Ze względu na kradzieże, wybrałem
(aczkolwiek z bólem serca) Mondea choć Passat miał więcej plusów. Niestety
zyjemy w chorym kraju i wiele rzeczy to zgniły kompromis między tym co by
się chciało i mogło mieć a tym co się nie rzuca w oczy ...

Wojciech G





Temat: passat '03 czy mondeo '03


na forum dyskusyjnym na skrzynie automatyczną w passacie. Czy może
wybrać passata ze skrzynią manual 6-o biegową? Liczę głownie na
niskie zużycie paliwa i małą awaryjność. Będę wdzięczny za jakiekolwiek
sugestię (choć wiem, że to do mnie należy decyzja).


Mondeo:
-rdzwieje i to dość szybko i mocno
- ma większa utratę wartości
- duża część używanych Mondeo na rynku to ex służbówki i co gorsza nie
zawsze białe

Passat:
+ mniejsza utrata wartości
+ najczęściej kradzione auto w Polsce

Ja na Twoim miejscu zdecydowałbym się na Passata z 6-cio biegowym manualem,
na pewno będzie ekonomiczniejszy niż automat, i odpukać tańszy w
ewentualnych naprawach, chociaż znam zalety automatycznej i wiem że to fajny
wynalazek :)

Pozdrawiam!





Temat: passat '03 czy mondeo '03
stoję przed dylematem: co wybrać
czy ford mondeo tdci 131km, kombi, rocznik '03
czy volkswagen passat 1.9tdi 130km, kombi, rocznik '03
nie mam już konkretnego egzemparza, ale używane są w podobnej cenie
(chciałbym przeznaczyć do 40tyś pln)
wyposażenie też podobne. Mile widziany byłby automat (tiptronic).
Nie za bardzo wiem, na co się zdecydować: ogólnie ford ma nieniajlepszą
opinię (nie chcę się tym sugerować), ale z drugiej strony narzekają
na forum dyskusyjnym na skrzynie automatyczną w passacie. Czy może
wybrać passata ze skrzynią manual 6-o biegową? Liczę głownie na
niskie zużycie paliwa i małą awaryjność. Będę wdzięczny za jakiekolwiek
sugestię (choć wiem, że to do mnie należy decyzja).




Temat: VW Passat - wersje silnikowe


Ponieważ ostatnio zastanawiam się nad nabyciem nowego (ale używanego) autka
marki Passat (albo Vento-nie jestem jeszcze pewien), mam prośbę. Czy ktoś
mógłby podać mi jakie silniki występują dla modeli z lat 92 i 93? Chodzi mi
o benzynę i diesla - jakie pojemności i moce, jaka prędkość max i zużycie
paliwa.

Również gdyby ktoś mógł poradzić co lepiej kupić  - Passata czy Vento.


Dane na rok '93

Vento:
  silniki benzynowe:
    1.6l - 75KM
    1.8l - 90KM
    2.0l - 115KM
    VR6 - 2.8l - 174KM
  silniki diesla:
    1.9l - 64KM
    1.9l turbo - 75KM

Passat:
  silniki benzynowe:
    1.6l - 75KM
    1.8l - 90KM
    2.0l - 115KM
    16V - 2.0l - 136KM
    G60 syncro - 1.8l - 160KM
    VR6 - 2.8l - 174KM
  silniki diesla:
    1.9l - 68KM
    1.6l turbo - 80KM
    1.9l turbo - 75KM

----------------------------------------------------------------------
                      KRZYSZTOF GOLAT

Tel. 0-501-938-568
----------------------------------------------------------------------





Temat: Czy zgasimy światła w naszych autach?

spalanie - dla mnie to śmieszny temat bo jak kogoś stać na deptanie gazu do podłogi... to chyba stać na mandaty, na paliwo, na żarówki itd itp... a napewno na głupotę!! (prywatnie - dla mnie nie ma ceny dla bezpieczeństwa i włączenia świateł, koszt zużycia lamp, żarówek i paliwa to dla mnie nie jest tak drogie jak moje zdrowie... [odpukać] czy nawet życie! no chyba, że ktoś ma inny przelicznik)

światła - malutka zmiana tematu - znajomy ma Passata B5 TDI 130 KM... robi nim różne przebiegi... ostatnio było 60 kkm w rok... jego zdanie? zmienia komplet lamp co 3 lata, żarówki co rok, ustawia 2 razy w roku. wiek? 22 lata... wychodzi on z założenia że woli być zdrowy, widoczny i bezpieczny... a napewno żywy!


Ja to widzę z troszkę innej strony - 22-letni łepek dał się zbajerować producentom paliw, żarówek i lamp...
Skoro chce być taki bezpieczny, to dlaczego nie założy świateł do jazdy dziennej, które przynajmniej:
- nie oślepiają, gdy nadwozie samochodu kiwa się na wybojach, lub gdy samochód wyjeżdża zza wzniesienia,
- oszczędzają żarówki i reflektory świateł mijania, aby najlepiej świeciły wtedy, gdy są potrzebne (czyli w nocy)?




Temat: Co kupić Vectrę czy Passata?


| Wiec Vectra 2.5 pali mniej od Passata 1.8 T ?

Czy moge porownac zuzycie paliwa np Audi 2.2T 20V
(bardziej podobna pojemnosc do Vectry) z Vectra V6 ?


Oczywiscie ze nie, bo takie Audi to zupelnie inne osiagi. Co z tego ze
pojemnosc Vectry jest rozna skoro jezdzi bardzo podobnie do Passata.
W takim razie porownoj spalanie Formuly 1 do Audi np. 4.2 litra albo BMW 3.5
litra. No i co  - formula pali mniej niz Audi? Przeciez pojemnosc ma
mniejsza. Rzecz w tym ze tu porowanie jest rownie bez sensu ze wzgledu na
zupelnie inne osiagi.





Temat: GAZ DO PASSATA 1.8


......... z racji malej mocy


No wlasnie. Czy te auta (Passat 1,8 monowtrysk) sa tak slabe? Walcze ze
swoim od ponad 2 lat,mechanicy juz rozkladaja rece,mowia ze niby wsztsko
OK,a auto jak sie nagrzeje to slabnie. Osttanio mechanik powiedzial, ze jak
chce dynamiczniej jezdzic to musze mu troche "przydepnac". Co z tego skoro
pedal prawie w podlodze,a auto zbiera sie jak pociag? Na zimnych obrotach ma
niesamowitego kopa w porownaniu do tego co sie dzieje pozniej. Poza tym po
nagrzaniu (chyba po wylaczeniu sie ssania) slychac "plywanie" obrotow na
wolnych obrotach. W warsztacie twierdza ze to nomalne bo sonda lambda tak
dziala,ale z wielu postow wyczytanych tu na grupie wnioskuje ze to nie jest
prawidlowe zachowanie. I tu mam kolejne pytanie do wlascicieli tych modeli:
czy u Was tez tak jest?
    A co do zuzycia paliwa to pali mi ok 7 na trasie a na miesicie to nie
wiem,chyba ok. 11 (oczywiscie teraz w zimie bedzie duzo wiecej).

Pozdrawiam

Bartek P

VW Passat 1,8  monowtrysk '89





Temat: Co kupić Vectrę czy Passata?
]


| Czy moge porownac zuzycie paliwa np Audi 2.2T 20V
| (bardziej podobna pojemnosc do Vectry) z Vectra V6 ?

| Porownuj, tylko powiedz co ma passat do AudiTT?

Jacek.



co ma Passat do Audi TT....

Krzysiek





Temat: Co kupić Vectrę czy Passata?
Wybaczcie Panowie, że wtrącę się do tych rozważań.
Mam Vectrę 2.0i, która pali przy jeździe mieszanej z przewagą miasta zawsze
poniżej 10l/100 (a na codzień korzystam z pełnych możliwości jej silnika, a
w trasie z reguły mi się spieszy). Rekordem było 7,8l/100 na trasie przy w
łączonej klimatyzacji. Najgorszym wynikiem 10,5l/100 w jeździe po mieście z
klimatyzacją.
Nie wiem, jak to się ma do osiągów Passata (który nota bene bardzo mi się
podoba), ale ja z takiego spalania jestem bardzo zadowolony.
Sebastian Barylski.




| Natomiast wolnossacy motor zeby spalil tyle co doladowany,
| albo musi miec do luftu ustawienia sterownika, albo cos
| ewidentnie zwalone.

| Wiec Vectra 2.5 pali mniej od Passata 1.8 T ?

Czy moge porownac zuzycie paliwa np Audi 2.2T 20V
(bardziej podobna pojemnosc do Vectry) z Vectra V6 ?

Jacek.






Temat: Testowanie 1.8 tsi
Tez mysle ze raz czy 2 nie zaszkodzi dac mu po garach nawet w okresie docierania choc mysle ze to akurat jest dobre dla kierowcy a nie dla auta

PS
Moze ocenicie moje spalanie ?
Wczoraj sie przejechalem jakies 180 km i wnioski sa takie.
Pierwszy odcinek ok 80 km , z czego 20 km droga espresowa , reszta to drogi lokalne , duzy sobotni ruch, stanie na swiatlach, zwezeniach i przejezdzie kolejowym. Spalanie na tym odcinku wyszlo wg. kompa 8,3 litra
Odcinek powrotny nieco krotszy choc ta sama trasa 60 km spalanie wyszlo 6,9 l. Mysle ze bylo by mniej ale kilka razy nie zdzierzylem tego nocnego eko drivingu i musialem powyprzedzac paru maruderow
Droga powrotna byla robiona po ok 3 h przerwie w jezdzie wiec silnik napewno byl jeszcze nagrzany. Jak widac roznica w zuzyciu na tym samym odcinku jest kolosalna. Podczas sjazdy schodzilem nawet do 6,3 litra a zuzycie koncowe z pierszwego odcinka 8,3 litra osiagnalem po juz po 3 km jazdy na odcinku powrotnym.
Ciekawe czy zuzycie paliwa zmalej po okresie dotarcia ? Mysle ze moze cos pojsc w dol , a dodatkowo moze wplynie na to moje przyzwyczajenie do auta.
Moj wujek ma ciezszego Passata z tym silnikiem i kreci jakies rekordy spalania nawet na drogach lokalnych.



Temat: tempomat


Jestem posiadaczem Chryslera Voyagera. Samochod posiada
tempomat.Slyszalem,ze samochod jadac "na" tempomacie zuzywa wiecej
paliwa?czy to prawda?


W Passacie tempomat też zużywa odrobinkę więcej paliwa. Jest tak
dlatego, że on za wszelką cenę będzie chciał utrzymać zadaną prędkość,
więc tam gdzie jest górka i człowiek odpuściłby te 160 i rozpędził się
znowu z górki, tempomat będzie darł silnik byle te 160 utrzymać...

Zaobserwowane na autostradzie w DE, między Hengelo w NL i Hannoverem
(górzysty teren raczej).

G.





Temat: VW Passat - wersje silnikowe
Witam,

Ponieważ ostatnio zastanawiam się nad nabyciem nowego (ale używanego) autka
marki Passat (albo Vento-nie jestem jeszcze pewien), mam prośbę. Czy ktoś
mógłby podać mi jakie silniki występują dla modeli z lat 92 i 93? Chodzi mi
o benzynę i diesla - jakie pojemności i moce, jaka prędkość max i zużycie
paliwa. Jeszcze jakiś czas temu miałem to wszystko w AutoBild-ach z tamtego
okresu, ale jakiś czas temu przyszedł czas na porządki i...gazetki szlag
trafił.

Również gdyby ktoś mógł poradzić co lepiej kupić  - Passata czy Vento.
Potrzebuję autka raczej przestronnego ze sporym bagażnikiem - muszę
odreagować po mojej obecnej Fieście ;-)

Z góry dzięki.





Temat: VW 2,8 V6 - ile pali? Jeszcze raz


Dlatego podtrzymuje to ze spalanie od 7 do 12 l/100 km jest normalne i
srednie zuzycie 10 l/100km jest do utrzymania caly czas ( moze latem
bedzie wiecej jak klima dojdzie)


Z ciekawosci: ile taki Passat wazy? Mysle, ze Twoje wyniki sa wiarygodne, ale chyba rzeczywiscie masz lagodna prawa noge.

W moim, wazacym ok. 1,5 tony CLK320 z automatem, wlaczona zawsze klimatyzacja mam srednie spalanie 11,5-12 litrow/100km. Jezdze prawie tylko po autostradach z predkosciami ok. 180 km/h.
Srednie spalanie na NĂźrburgringu (6 okrazen) wynioslo cos kolo 19l/100 km ;) Dalbym glowe, ze podobny wynik daloby sie uzyskac Twoim Passatem.

Tutaj mozna poogladac realne, podawane przez uzytkownikow zuzycie paliwa roznych samochodow.
www.spritmonitor.de





Temat: [O1] wrazenia z jazdy i pare innych spostrzezen


- przy przejechanym dystansie 543km zuzycie paliwa wedlug komputera wzroslo z 8,4 do ok 8,8L/100 ale 15minut temu okazalo sie ze tankujac pod korek i jeszcze troche spalil 40,02L co dajed 7,7L/100 kocham to auto - czesto komputer zawyza? (w passacie zanizal mi o ok 0,5L/100)

Najdokładniej sprawdzisz zużycie jeżeli będizesz tankował przy tym samym dystrybutorze i zalejesz do pełna do pierwszego odbicia pistoletu. Wyjeździsz do rezerwy, pojedziesz na stację pod ten sam dystrybutor i znów zalejesz do pierwszego odbicia pistoletu. Masz wtedy dystans jaki przejechałeś i ilość paliwa którą zalałeś - rachunek jest prosty.

Jeszcze w Fabii tankowałem raz na Orlenie do pełna od rezerwy. Odbiło pistolet przy około 47 litrach! Podczas gdy na BP odbijało przy 39 litrach. A tankowałem niemal w tym samym momencie po zapaleniu rezerwy. Różnica była może z 10km. Tak więc Twoje wyliczenie może może być obarczone "błędem pomiaru".

Swojego AUM'a jeszcze nie przetestowałem w ten sposób bo okazji nie było
Ale licząc na okrągło że w zbiorniku jest 55l z 7l rezerwy i tankuję pod korek tak około 55-58l czyli na około 50l robię około 550-600km to średnio wychodzi mi około 8,5-9l/100km w tym głównie po mieście. Więc nie jest chyba źle



Temat: Benzyna poj.2.0
Passata nie ma co porównywać z Octavią, gdyż jest dużo cięższy, stąd większe zużycie paliwa. Mam Octavię 2.0 (AQY) kombi już 8 lat, i jestem bardzo zadowolony. Nie potwierdzam dużego zużycia oleju. Nigdy jeszcze nie uzupełniałem pomiędzy planową wymianą (obecny przebieg 151000km). Zależy jak się jeżdzi, ale jadąc przepisowo (90km/h) na trasie można się zmieścić w 6l/100km. Moje przeciętne zużycie w jeżdzie mieszanej to 7,8÷8,5l, zależy od humoru. Moim zdaniem, nie kłopotliwy samochód, i ma dobre osiągi. W każdej chwili można dotknąć wskazówką 200km/h, nawet z kompletem pasażerów. Przy obecnych cenach benzyny i oleju napędowego (różnica tylko 50gr.), jeżeli nie robi się dużych rocznych przebiegów, to nie ma nad czym się zastanawiać, tylko 2.0.
Silnik bardzo elastyczny, nie ma potrzeby często zmieniać biegi, bardzo cicho w środku.
Po tym okresie użytkowania był wymienionu przepływomierz, sonda Lambda, gumki stabilizatora, łożysko w prawym przednim kole, trzeba było też polutować mikrowyłączniki w drzwiach kierowcy, oraz zatarły się wycieraczki, co łatwo naprawić we własnym zakresie.



Temat: Big -> Smart forfour
http://youtube.com/watch?v=y3cc33JJ3XA

DANE TECHNICZNE
silnik / pojemność
benzyna / 1499 cm³
rodzaj nadwozia
HTB/5
liczba cylindrów
4RP
średnica cylindra / skok tłoka
75,0 / 84,8 mm
stopień sprężania
10,5
moc maksymalna
80 KW / (109 KM) / 6000 obr/min
moment obrotowy
145 Nm / 4000 obr/min
zawieszenie przód / tył
MP/OS
skrzynia biegów
6/5 biegowa
prędkość maksymalna
190 km/h
przyspieszenie 0-100 km/h
9,8 s
średnie zużycie paliwa
6,1 l/100km
dług. / szer. / wys.
3752x1684x1450 mm
rozstaw osi
2500 mm
rozstaw kół przednich / tylnych
1460/1445 mm
masa własna / dopuszczalna
975/1460 kg
bagażnik w standardzie
268 l
pojemność zbiornika paliwa
47 l
standardowe ogumienie
195/50R15

wczoraj zaliczylem pierwsze kille: pandziochy, punciaki, fabie i corsy lyka jak chce...
wisienka na torcie byl passat tdi...



Temat: Automat czy manual...


Konkrety proszę, bom ciekaw.


Przykladowo:

Samochod:       Moc silnika     Czas do 60 mph  Masa pojazdu    Zuzycie paliwa

VW Passat       190 hp          7.6 s           1440 kg         11.8/8.1 l/100 km
Pontiac GP GT   200 hp          7.6 s           1529 kg         11.8/8.1 l/100 km

gdzie Pontiac to 4 biegowy automat a Passat to 5 biegowy manual.


Tomek


Uklony
Chevrolet Suburban, Pontiac GP GTP





Temat: Passat B3


Szukam opinii o Passacie B3, zamierzam go kupić i chce znać wszystkie za i
przeciw


Ja uzytkuje od dwoch lat i narazie (odpukac)nic przeciwko mi sie
nie zauwazylo
no moze ubogie wyposazenie ale mi to akurat nie przeszkadza
no i zuzycie paliwa
choc byc moze nie umie jezdzic ekonomicznie bo jezdzilem
Cordoba kolegi ktory twierdzil ze mu pali nieduzo a mi jakos spalila sporo

a za
dostepnosc czesci i zamiennikow
odpornosc na korozje
koszt zamiennikow
dobra wspolpraca z zasilaniem LPG nawet I gen (chodzi o silnik Pb)
duze przebiegi miedzynaprawcze
w razie braku kasy dostepnosc na szrotach wszelakich czesci

pozdrooo
Jacek





Temat: Dlaczego niemieckie samochody to lipa?

DA ja w tym temacie mam tyle do powiedzenia, ze 20letni passat 1.6, w
Dporownaniu z taka np. laguna 1.8 z 1998 to prawdziwa rakieta.
              chyba jesli chodzi o zuzycie paliwa i oleju silnikowego
              + pwietrze
D Wiem bo
Dobydwoma jeYdzilem.

               passata 1,6 z 1978 roku mialem jako 8 latka,
               i jezdzilem 1,5 roku -byla to mocniejsza wersja 85 KM
               i nie wyobrazam sobie jego stanu dzisiaj
               (tzn :wyobrazam:KUPA doslownie i w przenosni)
               laguna 1,6 ma 107KM

               a ,wiec kolego twoje powyzsze zetkniecia  z obydwoma
               autami byly chyba bardzo pobiezne

Pozdrowienia,





Temat: jakie kombi do 27 tys?


Czy możecie doradzić jako fachowcy?
mój typ to mondeo 1.8 benzyna z rocznika 99

a może lepiej vectrę albo passata starszego niz 99?

a może jeszcze inna opcja?
samochód ma być duży, bezpieczny i w miarę dynamiczny.

pomóżcie pls


 A moze Passat za te pieniądze to pewnie rocznik max 96 lub golf III kombi
np 98 z silniczkiem TDI.
Plusy: małe zużycie paliwa mała awaryjność trzyma cene łatwy w odsprzedaży
dynamiczny silnik tanie częsci .
Minusy: lubią zmieniać właścicieli bez jego wiedzy i są stosunkowo drogie w
porównaniu z innymi markami z tych roczników.
Pozdrawiam Tomi
Golf III 1.8 `96 i Escort 1.6 `96





Temat: Czy ktoś jeździł autem z silnikiem 1.8T produkcji VW?
Dzięki za info.
Zużycie paliwa mnie przeraża, ale podejrzewam, że to sprawa automatu i
sporej masy Passata. Ja myślałem o Octavii z tym silnikiem.
Konrad.

-----Original Message-----

Posted At: 9 marca 1999 11:30
Posted To: samochody
Conversation:      Czy ktooe jeYdzi3 autem z silnikiem 1.8T produkcji VW?
Subject:   Re: Re:Czy kto? je1/4dzi3 autem z silnikiem 1.8T
produkcji VW?

| Chciałbym wiedzieć, czy silnik jest elastyczny, czy ma turbo-dziurę
itp.
| Czy dużo pali? Jak z dynamik?.
| Konrad.

Mam maly problem.
To czy silnik jest elastyczny ciezko stwierdzic bo to jest automat (5
biegow)
Co prawda mozna machac tiptronikiem ale to i tak nic nie da.
A w automacie to jak sie wyprzedza, to noga w gaz z 5 biegu na 2
i fruuuuuuu.
Turbo dziure ma
Pali bardzo duzo (potrafi 18 l.) w miescie i na trasie ok 11 l. (ale
to
automat)
Co do dynamiki to ma kopa (jeszcze zalezy do jakiego samochodu
Do A3 i Golfa to jest super rakieta (chip za 3000 zl i 200 KM jest 6,9
sek.)
W Passacie juz troche gorzej ale te 9 sek to pojdzie do 100 km/h

pozdrawiam
Pawel Lesniak






Temat: Volkswagen Passat - 2.0 TDI czy 2.0 FSI - który silnik VW ?


Reasumując - który 2.0 FSI czy 2.0 TDI ?


Jak stać Cię naiber niż Passat. Do tego w Lexusie jest jedynie słuszny
tylny napęd Lexusa, to nie wiem nad czym się zastanawiasz... Niby klasa
auta podobna, ale wykończenie, prawdopodobnie lepsza odsprzedaż i chyba
jednak mniejsza podatność na złodziei powodują, że w moich oczach to
auto to inny kal...
A co do dylematu FSI, czy TDI to zależy ile i na jakich drogach
jeździsz. W regularne zużycie paliwa na poziomie 15-18l w FSI nie
wierzę, chyba że coś jest zepsute





Temat: Samochód na Wrocław


- trwałe, ciche zawieszenie (najważniejsze)
- trwałe blachy
- raczej mniejsza niz przecietna awaryjnosc :)
- ładne kombi lub hatchback :)
...

Moj typ to mercedes c :)


Ale czy to bedzie ladne kombi lub hatchback ? ;)

tylko tyle, ze jak kumpel chwile po tym jak kupil passata '97
dostal jako auto zastepcze wlasnie C '97 (oba mialy podobne
przebiegi ~170-180kkm) to twierdzil, ze czul sie jakby
z taczki do kanapy sie przesiadl i juz zalowal, ze sobie
nie kupil mesia.
Dobilo go tylko zuzycie paliwa bo jego pasek byl
tdi a mesio benzyna (1.8 spalal mu ~11/100 podczas gdy
passat 1.9 tdi /chyba 110KM/ spalal ~7).
Jechalem tym C (jako pasazer) i faktycznie - nawet jadac
po bruku bylo cicho, drgania byly bardzo dobrze tlumione,
mimo, ze samochod mial juz pare lat to elementy tapicerki
praktycznie wogole sie nie odzywaly.
Z drugiej strony piszesz, ze chcesz min. 140 KM wiec pewnie
chcesz ich pouzywac a w tym mesiu, ktorym jechalismy
to zawieszenie jakies takie miekkie mi sie wydawalo i nie
wiem czy by Cie zadowolilo.

W.





Temat: Cipologia w seryjnym aucie (1.8 + chip)
Jest tak - wlasciciel Passata kombi, silnik 1.8 (wolnossacy) benzyna,
okolo 50.000 km przejechane zazyczyl sobie "wzmocnic" samochod.
W pewnej firmie (laskawie zamilcze w jakiej) zaproponowano chip, ktory
wg "fachowcow" z firmy powinien podniesc osiagi silnika "(...) noo, czasem
nawet do 10% (...)" - to cytat wypowiedzi "fachowca".
Po zamontowaniu, rzecz ma sie nastepujaco:

Silnik zimny
------------
1. rozruch bez problemow
2. obroty begu jalowego podniesione do okolo 1000 (poprzednio 750-800)
3. jazda bez zauwazalnej roznicy (porownywane z takim samym Passatem
   tylko w wersji sedan.
4. gwaltowne wcisniecie pedalu gazu - bez roznicy

Silnik rozgrzany
----------------
1. rozruch utrudniony (musi kilka razy pokrecic walem
2. obroty nadal podwyzszone
3. jazda bez zauwazalnej roznicy
4. gwaltowne wcisniecie pedalu gazu - silnik zaczyna sie
   dlawic - chcac mocno przyspieszyc pedal gazu nalezy
   naciskac plynnie i z czuciem - w przeciwnym wypadku
   dlawi sie i szarpie

Zuzycie paliwa podskoczylo srednio o 10 - 15 %.
Jakies sugestie ??? Koles jest zalamany - nie
chodzi o kase ale generalnie jest nic nie lepiej
a w pewnych sytuacjach gorzej...





Temat: GAZ DO PASSATA 1.8


No wlasnie. Czy te auta (Passat 1,8 monowtrysk) sa tak slabe? Walcze ze


ano slabe przesiadka z 1,8 tdi w esorcie przezylem dotkliwie :(


prawidlowe zachowanie. I tu mam kolejne pytanie do wlascicieli tych
modeli:
czy u Was tez tak jest?


to jest tak temperatura silnika nie ma u mnie nic do rzeczy. Jak chcesz
jechac szybko to trzeba deptac. Chyba mam uszkodzony czujnik polozenia
przepustnicy bo w pewnej chwili mi slabnie a potem mieli asfalt kolami :)
Cos jak dziura turbinowa w b. zimnym dieslu. Moze swiece i kable ale to sie
zobaczy ... Niskie obroty ... na gazie troche plywaja, na benzynce nie.


    A co do zuzycia paliwa to pali mi ok 7 na trasie a na miesicie to nie
wiem,chyba ok. 11 (oczywiscie teraz w zimie bedzie duzo wiecej).


Ehhhh ekonomia nie jest najmocniejsza strona tego autka ;) Autko buja sie na
gazie na pewno do 160 - zostal zapas pod pedalem, ale miski nie pozwolily
przebadac dokladniej :( Tak mysle, ze na DK1 do 180 sie na benzynie bujnie.

    Szymon





Temat: Fiest 1,8D czy VW Polo 1,4
Ja bym polecił Polo.Mam Polo 1.9 ale diesel rocznik 96(ta sama kasta)i
jestem bardzo zadowolony
przejechałem 60000 km jedyna usterka bylo uszk jakies łozysko w
alternatorze(piszczało)
Mam też fieste 91' 1.1 benzyna usterkowośc duzo wieksza ale auto na już swój
wiek.
W twoim przypadku jednak duzo bedziesz "krecił" 50000 km rocznie to sporo
porównaj srednie zużycia paliwa diesla i benzyny i weź pod uwagę większe
opłaty ubezp.
za wiekszego diesla.
pozdro

 Panowie dzięki za tę polemikę ale nie stać mnie ani na Bore ani na
Passata!

Rozumiem, że polecacie jednostronnie Polo? (a to że Fiesta jest Dieslem
nie
ma tu żadnego znaczenia - zwłaszcza przy dzisiejszych cenach paliw?).






Temat: Passat 4motion TDI - spalanie


Wszystkie Passaty 1,9 TDi 110PS jakie miałem (zawsze tylko kombi) -
zużywały przeciętnie ok. 6,5l/100km, w mieszanej eksploatacji
(góry+trasa+miasto) - ZARÓWNO z napędem na jedną oś jak i 4x4. Jedynie
moja Żona zdołała osiągnąć 4,7l/100km (wg.komputera), z kolei dla mnie nie
było problemu "wyciągać" ok.9l/100km na autostradach (+klima). Z tego
przykładu wyraźnie widać, że zużycie paliwa zależy przede wszystkim od
"furmana", a nie zależy od "pomijalnych" oporów dodatkowej przekładni :).


wreszcie jakis rozsadny glos...





Temat: Katalizator w VW Passat 91' 1.8GL
Witam

rzezi mi katalizator w passacie 91' 1.8 benzyna.
okazalo sie, ze trzeba wymienic.
pytanie, czy trzeba wymienic, czy mozna po prostu katalizator wyrzucic?
jesli moze byc bez katalizatora to jakie to niesie skutki? nie przejdzie
przegladu, wiecej spalin, wieksze zuzycie paliwa?

pozdrawiam

Daniel





Temat: Katalizator w VW Passat 91' 1.8GL


Witam

rzezi mi katalizator w passacie 91' 1.8 benzyna.
okazalo sie, ze trzeba wymienic.
pytanie, czy trzeba wymienic, czy mozna po prostu katalizator wyrzucic?
jesli moze byc bez katalizatora to jakie to niesie skutki? nie przejdzie
przegladu, wiecej spalin, wieksze zuzycie paliwa?


mniejszy opór większy power, lambda może świrować, kto tam na przeglądzie
analize robi ?

blur





Temat: Spalanie Forda Mondeo 1.8 td
Hej!
Z tego co mi wiadomo to dales ciala . Z informacji jakie staralem sie zebrac na
temat td w fordach wiadomo , ze po miescie pali oklo 8 l , a na trasie przy
predkosciach okolo 120km/h 7l/100 . Wiem tyle ze sa to do d....... silniki .
szybko zaczynaja sie psuc , zrywaja sie szybciej paski ( wiec radze czedsciej
zmieniac niz to podaje instrukcja ) . Dobra dosyc gadania . Niech ktos napisze
cos optymistycznego bo chlopa zalamie . Jedynie silniki nowej generachji-
benzynowe - mniej spalaja od poprzednikow ( info z porownania danych
katalogowych ) . Sam jezdze escortem 1.6 16v i tak sobie jestem zadowolony ze
spalania . Ma za to kopa . No ale ktos kto jezdzi ferari powie -zara jakiego
kopa .
Nara!!!!!


Witam wszystkich,

Mam pytanie do właścicieli Mondeo diesla. Otoz od niedawna posiadam mondeo z
konca 96 roku, sprowadzonego z Francji. Wszystko byloby ok. gdyby nie to ze
srednie spalanie miasto/trasa wynosi ok 8 litrow na 100. W tych samych
warunkach 86' Vw passat 1.6 td palil ok. 6 litrow,  podobnie z silnikiem 1.9
td . Znajomy ma mondeo kombi 96' i twierdzi ze pali mu tez ok. 6 litrow.
Co moze byc przyczyna takiego zuzycia paliwa? Chce zaznaczyc ze samochod po
sprowadzeniu przechodzil szczegolowe badania techniczne, ktore przeszedl bez
problemu.

Dzieki z gory za jakiekolwiek sugestie.

pozdrowienia!






Temat: + / - w 1.6 SR AKL
Witam,
Od maja ujeżdżam jako II właściciel Octavię I z 2002 roku z silnikiem 1,6 w wersji Ambiente ICE bez gazu, tylko benzyna.
Do tej pory przejechało autko ok 3 tys. km, a na liczniku jest 94 tys. km.
Moje uwagi:
1. Auto sprawuje się bardzo dobrze w użytkowaniu w rodzinie 2+2.
2. Wyposażenie OK i sprawi przyjemność, zwłaszcza elektryczne lusterka, szyby i klimatyzacja- miły plus po VW Passacie B4 1.8 B+G z 1995 r.
3. Spalanie - trasa Chełm - Gdańsk (600 km, średnia 80 km/h) 6,8 l/100 km (dane z komputera pokładowego, częściowo zweryfikowane (po przeliczeniach wyszło 6,72 l/100).
4. Bagażnik - suuper, tj.: zmieściłem bagaże i to bez zbytniego wysiłku (a i wózek był na liście).
5. Minusy:
- za mała moc;
- "dziwne" zachowanie na niższych obrotach (poniżej 2000 obr./min.), tj: "przytłumienie silnika na I-szym biegu oraz "zmulenie" (VW tego nie miał!);
- problem z wybieraniem I-szego biegu (żona tego nie ma, ale mi zdarza się wrzucić III bieg! i przez to muszę uważać, jak ruszam);
- dziwne stukanie w tylnych drzwiach (pewnie coś cię odczepiło i drży, ale nie mam czasu zdejmować tapicerki);
- zużycie paliwa w cyklu miejskim- generalnie liczyć treba 10l/100 km, co pozwoli mieć pewien (myśle ok. 10%) zapasu.

PODSUMOWANIE:
Jestem zadowolony, chociaż nie osiągam takich wyników z jazd, jak koledzy z OCP.
Rodzinie auto się podoba i mi też, chociaż denerwuje mnie śmiecenie w samochodzie i wsiadanie z siatkami z zakupami do przestrzeni pasażerskiej (od czego jest ponad 500 litrów bagażnika!)

Konkluzje:
Za 2 lata spłacę kredyt i kupię kolejny samochód- pewnie OII, bo spodobało mi się!



Temat: tdi 110


Z ta Vectra to mocno przesadziles. Ja jezdzilem Omega 2 litry, silnik ten
sam i nigdy ponad 50 nie zaobserwowalem, zebym  nie wiem co robi. Podobnie
sprawa miala sie w przypadku passata VR6 czy Audi 100 2,8 nigdy wiecej niz
70 litrow a silniki maja prawie po 3 litry pojemnisci. Chyba cos z
komputerem masz nie teges.
P.S. A nozke mam ciezka :)


Rzecz wzgledna. Na obcym samochodzie to i przyspieszenie lepsze i zuzycie
paliwa rowniez:) Przyznam sie w prawym bucie zdarza mi sie cegle nosic:)))

PS. 3 kompy by wariowaly?? Nie wydaje mi sie.





Temat: Spalanie Forda Mondeo 1.8 td
Witam wszystkich,

Mam pytanie do właścicieli Mondeo diesla. Otoz od niedawna posiadam mondeo z
konca 96 roku, sprowadzonego z Francji. Wszystko byloby ok. gdyby nie to ze
srednie spalanie miasto/trasa wynosi ok 8 litrow na 100. W tych samych
warunkach 86' Vw passat 1.6 td palil ok. 6 litrow,  podobnie z silnikiem 1.9
td . Znajomy ma mondeo kombi 96' i twierdzi ze pali mu tez ok. 6 litrow.
Co moze byc przyczyna takiego zuzycia paliwa? Chce zaznaczyc ze samochod po
sprowadzeniu przechodzil szczegolowe badania techniczne, ktore przeszedl bez
problemu.

Dzieki z gory za jakiekolwiek sugestie.

pozdrowienia!





Temat: Octavia (moja) charakterystyka
Ja powiem tak : Octavia z pewnoscią nie jest i nie będzie cudem motoryzacji, pozbawionym wad. Przejechalem ją jednak osobiscie ponad 170 tys km i pozostaly pozytywne wrazenia, zarówno z komfortu jazdy, dynamiki i przy tym bardzo niskiego zużycia paliwa ( 1,9 Tdi ). Nie dziwilbym się Twojej ocenie jeśli wśród Twoich poprzednich aut bylyby takie jak audi A6 czy przynajmniej jakiś Passat!!
Uwazam wiec , że Twoja ocena jest bardzo przesadzona.

Porównania skrzyni biegów z maluchem, komentować nie będę....



Temat: Świece zapłonowe w 1,8T?
Marian, dokladnie - w AUM cewki sa na wcisk
odnosnie swiec kupilem ISKRA po cos ok 10zł szt i smiga rownie dobrze co na NGK

jako ciekawostka:
dedykowane swiece NGK do passata VR6 z konca maja 1995r to ngk platinium po 85zł za szt. (a jest ich 6) coz - zakupilem... po 60 000km stwierdzilem ze warto by zmienic (prewencyjnie) jako ze cienko stalem z kasa na jednym ze zlotow popytalem 2 kumpli z VR6 jakie maja swiece i okazalo sie ze iskty sprawuja sie wysmiecie (z tym ze trzeba zmieniac co ok 25000km) zakupilem i powiem szczerze ze zadnej roznicy nie bylo - ani w osiagach, ani w zuzyciu paliwa ani w rozruchu auta. podsumowujac: skoro nie widac i nie czuc roznicy to po co przeplacac? W skodzie NGK tez zamienilem na iskry i totalnie zadnej roznicy - koszt naprawde niewielki wiec polecam sprobowac chocby w ramach eksperymentu

ps:
na hamowni tez nie pokazalo roznicy



Temat: vw engine tuning

jak bym sie mial bawic to bym wzial sie za 2.0 16v na twoim miejscu - 20v Turbo jest o wiele drozszy w utrzymaniu - mam tu na mysli czesci i olej ktory trzeba czesto zmieniac najlepiej na full syntetyk ze wzgledu na turbo i powszechnie znany problem zatykania sie lni olejowych (to prawdopodobnie zabilo 2 turbiny w moim passacie), obecnie jezdze vento z silnikiem 2.0 8v z zestawem lekkich kol pasowych, dobrymi swiecami/przewodami, wkladem filtra powietrza od K&N, ukladem wydechowym z nierdzewki wlacznie z kolektorem i moge powieziec ze jest niezle pod wzgledem dynamiki a zuzycia paliwa jest nadal na przyzwoitym poziomie ok 10 litrow w cyklu mieszanym...wiedz na twoim miejscu rozoczal bym od 16v ktorego moc jest na podobna do tego czym ja teraz dysponuje a potem zaczal sie bawic w uszlachetnianie bestii...
a i to prawdopodobnie najlatwiejsza przekladka


co do 16V od golfa III,jest maly problem u nas,dosyc trudno znalezc cos dobrego no i zywego xe xe xe



Temat: Opinie o silnikach Diesla VW


Witam!
Kolega chce kupic autko Skode badz VW [Octavia, Superb, Passat].
ale glownie chodzi mi o opinie plynace z doswiadczenia o silnikach TDi:
1.9 -90, 110, 130ps
2.5-155ps

dzieki serdeczne, pozdrawiam.


Dorzucę moją opinię, mam SKODE OCTAVIA 1.9TDI 110KM, silnik ASV  -  wg
mnie silnik bardzo dobry, niskie zużycie paliwa, dobra dynamika.
Jak dla mnie jedyny mankament to nieco głośna praca.
Przejechałem 105 tys. km w ciągu 3 lat  -  żadnych usterek silnika,
tylko normalne serwisowanie ( olej, filtry, rozrząd )

Pozdrawiam

Tomek





Temat: vw engine tuning
jak bym sie mial bawic to bym wzial sie za 2.0 16v na twoim miejscu - 20v Turbo jest o wiele drozszy w utrzymaniu - mam tu na mysli czesci i olej ktory trzeba czesto zmieniac najlepiej na full syntetyk ze wzgledu na turbo i powszechnie znany problem zatykania sie lni olejowych (to prawdopodobnie zabilo 2 turbiny w moim passacie), obecnie jezdze vento z silnikiem 2.0 8v z zestawem lekkich kol pasowych, dobrymi swiecami/przewodami, wkladem filtra powietrza od K&N, ukladem wydechowym z nierdzewki wlacznie z kolektorem i moge powieziec ze jest niezle pod wzgledem dynamiki a zuzycia paliwa jest nadal na przyzwoitym poziomie ok 10 litrow w cyklu mieszanym...wiedz na twoim miejscu rozoczal bym od 16v ktorego moc jest na podobna do tego czym ja teraz dysponuje a potem zaczal sie bawic w uszlachetnianie bestii...
a i to prawdopodobnie najlatwiejsza przekladka



Temat: Rewelacyjny silnik benzynowy GM

Jacek Marchel schrieb:


| Wedlug Jacka tylko Pontiaki sa jedynie slusznym wyborem ...

Znowu nie wie Pan o czym mowi. Ja tam lubie silniki dla ludzi, ktorzy nie musza
dbac o kilkaset dolarow w ta czy w tamta strone. Pan o tym nie wie, ale
najbardziej luksusowe i najdrozsze pojazdy europejskie, amerykanskie czy
japonaskie nie stosuja diesli i nie stosuja 100 koni z litra.


Tylko ze te koniki jakos sobie nie sa rowne .. np. Chrysler Voyager 3.3 L benzyna
pomimo ponad 150 KM
dostaje baty od takiego samego 2.5 TD ... ze 115 KM ... o zuzyciu paliwa nie
wspomne.


| a Diesla poza Ursusen w jego w zagrodzie nie widzial... stad ma te dane ...
| bo mu siodelkiem  narywa ,
| przyspieszenia nawet na " zajaczku " nie ma ,
| i daje dymem prosto w oczy ...

A Pan uwaza ze ma ? Passat TDI wygrywa w USA jedynie z Hummerem.Co do dymu w
oczy. No coz, jak sie nie potrafi podac zadnych argumentow w dyskusji to musi
Pan pozmyslac co to ja niby ma, widzialem i
powiedzialem. Typowe to dla ludzi panskiego pokroju. Zupelnie jak Proga.


Jechales w zyciu jakims w miare nowoczesnym dieslem ?? jazeli tak to jakim ??

| Pawel

Uklony





Temat: Czy kupiłbyś/kupiłabyś jeszcze raz Octavię?
Octavia to najlepsze auto jakie dotychczas mialem, nigdy nie zawiodlo, za to zawsze szybko i komfortowo dostarczylo mnie we wskazane miejsce

Gdybym jeszcze raz mial kupic "rozsadne" auto to wzialbym RS TDI.
Chwilowo jezdze corolla 1,4 w benzynie i zuzycie paliwa przybiera dla mnie zupelnie inny rozmiar - 11,5l na 100km w warszawskich korkach - to juz passat 1,8T sie miescil w 11. A o2 - 7,5l



Temat: Laguna'96 2.2D czy TD???
Witam,

Jaka jest różnica między tymi silnikami od strony praktycznej - moc, osiągi
, zużycie paliwa? Laguny z lat 94-97 są raczej tanie ( w porówniu do tych
samych roczników Vectry, Mondeo, Passata).
Jak się sprawują te samochody, czy kupując 5-6latka za kwotę 30-34tyś z
dobrym wyposażeniu nie wpuszczę się w dalsze koszty. Czy cżęści na gieldzie
są rzeczywiście o 25% wyższ od innych aut?
OD kiedy wprowadzono silniki disla 1.9 i czy są dobre dla tak dużej bryki?

Pozdrawiam najaktywniejszych grupowiczów
Mariusz





Temat: Magnetyzer !

    | Chce kupic magnetyzer do mojego samochodu Opel Astra 1,7 TD. Jesli ktos
| uzywa
| lub uzywal tego urzadzenia prosze o opinie. Czy to na prawde dziala?
 Uzywalem 2 lata (okolo 60k przejechanych kilometrow)w VW Passacie benzyna
2.0 rok produkcji 94. Mniejszego zuzycia paliwa lub tez lepszych
przyspieszen nie zaobserwowalem. Jedno musze przyznac, ze mimo 160k
przebiegu i nie zmienianego katalizatora, badania techniczne - czystosc
spalin rewelacja jak z fabryki.
Pozdrawiam
pJ

Dobre i to. Niestety juz zamowilem. Dzieki






Temat: Omega 3.0V6+ sekwencja czy TDi (DTi)?


Dzięki za odpowiedź. Pytałem bo własnie mam mętlik ze względu na fakt że
ten silnik to jakies tdi a nie tds. Nie wiem w czym różnica. Silnik TDS
z BMW to faktycznie chyba porażka technologiczna. ALe zastanawia mnie
czy nie jest to coś innego jakiś inny diesel montowany w późnych latach
90tych w Omegach bo cos takiego mówił mi właściciel.


2.2 DTI, niestety takze kupa, Omega to jedno z moich najwygodniejszych
aut, jakimi jezdzilem i jedyny diesel, ktory jest po prostu do d**y, czy
to starszy czy ten nowszy, po zmianie np. na Passata 1.9 TDI 130PD
przechodzisz do innego wymiaru przyjemnosci z jazdy, kopa i zuzycia
paliwa, odpusc wszelkie diesle w Omegach, niestety.

Pozdrawiam

Czytnik grupy ze statystykami (niedługo będzie i pisanie):
http://www.grupy-dyskusyjne.v10.pl/pl,misc,samochody.html





Temat: Ile wam pali Diesel?


U mnie 1.9 w Peugeot 206 pali około 6litrów i nie ma specjalnego
znaczenia,
czy to jest trasa,czy miasto.
Duzo to malo?

Jaki jest wpływ ustawienia obrotów biegu jałowego na zuzycie paliwa?

Pozdrawiam


Cześć

Moja Toyota Carina 2.0 D w mieście 7-7.8 litrów trasa 5.8-6.5 litrów.  Jak
widac jest znaczenie czy trasa czy miasto.
Miałem przez pewien czas VW Passat 1.9 TD i przy bardzo delikatnej
eksploatacji na trasie mogłem zejśc do 5.5 litra.
Marek.





Temat: No jakbym to ja napisal :)

Zauważ, że potwierdzasz występowanie stereotypu, o którym pisał autor
artykułu.

No tak, ale jest to moje zdanie, które wyrobiłem sobie na podstawie
użytkowania samochodów włoskich i niemieckich i np. jedyną wadą Passata
podczas ostrej jazdy było duże zużycie paliwa.
Ale jak napisałem jest to moje zdanie, którego póki co nie zmienię i nikt
nie musi się z nim zgadzać, bo przecież chodzi o to, żeby nasz jedyny i
ukochany samochód (bez względu na markę) służył nam długo, bezawaryjnie i
dawał dużo radości z jazdy, czego Wszystkim i sobie życzę.
Pozdrawiam

--
PiotrG
R200 1.4 16V 3d 99r. platinum silver
W-wa/Konstancin

// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl



Temat: zimny-nierówny

Gdy jest zimny pracuje bardzo nierówno. Nawet jakby sie pogarszało.
Odnotowałem to po małym remoncie głowicy (wymiana kilku zaworów wydechu i
wałka). Po przejechaniu 1-2 km wszystko wraca do normy i pracuje
równiutko.
Swiece NGK, przewody Bosch ale w miare nowe, kopułka tez. Czy może to być
problem sondy?
Jakieś sugestie?

Awaria sondy przestawia silnik w tryb pracy awaryjnej. Najczestszym objawem
jest wzrost zuzycia paliwa. Nie slyszalem o przypadku, w ktorym uszkodzona
sonda powodowala nieprawidlowa (nierowna) prace zimnego silnika.
Probowales resetowac silniczek krokowy? Nierowna praca moze byc spowodowana
bledem automatycznego ustawienia przepustnicy. Przekrec kluczyk (bez
odpalania) w pozycje 2 (swieca sie kontrolki) piec razy nacisnij pedal gazu
do konca i calkowicie go odpuszczajac, przekrec kluczy w polozenie 0, odpal.
Moze to byc tez uszkodzony czujnik temperatury, komputer nie dostaje sygnalu
o temperaturze silnika, caly czas podaje uboga mieszanke.



I jeszcze jedno-chce zmienić klocki hamulcowe. Jakie najlepiej wybrać
Lucas
czy jakieś inne (tańsze)?

Moj mechanik zalozyl mi ostatnio jakes japonskie, firmy nie pamietam,
niestety. Kosztowaly ok 140 zl, ale mechanik ma swoje dojscia i ceny,
zazwyczaj nizsze niz detal. Maja jedna duza zalete, pyl z nich nie osadza
sie na alufegach i wade - czasami popiskuja.

--
Cien
bylo
PF 125p 1.5
VW Golf L mk1 1.5D
VW Passat 1.6 auto
Chrysler LeBaron GTS 2.2 turbo auto
Seat Cordoba SX 1.6
jest
Fiat Cinquecento 0.7
Rover 214 8v



Temat: Lexus


W zwiazku z tym moja prosba, aby odezwal sie
ktos, kto bedzie mogl cos powiedziec o zuzyciu paliwa, dostepnosci
czesci, kradziezach itp.


Moge powiedziec tylko tyle, ze mój kuzyn byl bardzo z niego zadowolony
dopóki nie stracil go w Warszawie - podlozono prawdopodobnie delikatny
ladunek pod tylny blotnik, poniewaz podczas jazdy go zarzucilo i mial
go rozwalonego. Dalej akcja potoczyla sie szybko - 2 lysych w
kominiarkach i po samochodzie. Znalazl sie po 1,5 m-ca skasowany przy
predkosci grubo ponad 100 - wycena naprawy przekraczala wartosc
samochodu - teraz jezdzi Passatem 1,8T (po tuningu okolo 190 KM) :-)))
---------------------------------
Pozdrawiam
 Wojtek

Opel Vectra 1,8 16V<


Na priva - wytnij cyfry z adresu.
ICQ 70797104
www.castrol.pl





Temat: Kasowanie inspekcji w samochodach VW.
mam passata w tdi z roku 96 silnik 1z przejsciówke z duzym komputerem silnika (temp. oleju ,zuzycie paliwa przejechane kilometry tempomat, temp. zewnętrzna itp.) dwa wyswietlacze jeden w liczniku drugi w obrotomierzu pytanie odnosnie kodów wciskając naciskając przycisk i przekręcając zapłon wswietlają siedane p1=3770 p2 =1 p3=32255 p3=4 p5=test liczników wszystko sie pali p6=0 p7=0 p8=o51 moze ktos to juz rozpracował
w golfie 96 tdi silnik ahu 90 ps daane z kompa są następujace p1=3819 p2=1 p3=32255 p4=0 p5=test liczników p6=0 p7=0 p8 =zapala sie napis trib 6.6 czy
moze ktos wie co to oznacza a może to nic nie znaczy



Temat: Oszczędna jazda na LPG


Sluchajcie, zawsze jak Was ktos pyta ile Wam nissan pali to przeciez mozecie klamac 6-7 LPG po miescie Ci od passatow 1.9 tak robia

dokładnie... mitomaństwo się szerzy, zwłaszcza u posiadaczy tych 1.9 co je słychać z daleka (tak klekoczą )
jak w instrukcji jest napisane że ma palić 10 to niech tyle pali i ani litra mniej! Przecież zbyt uboga mieszanka powoduje wzrost temperatury spalania, a to może przegrzać głowicę i co wtedy... Zbyt niskie obroty powodują że silnik jest bardziej obciążony bo ma mniejszą moc a musi uciągnąć samochód.
Przepisałem fragment z instrukcji obsługi i uwazam że tego sie nalezy trzymac:
Podane ponizej predkosci zmian biegow na wyzsze nalezy traktowac jako minimalne. Zostaly oszacowane ze wzgledu na parametry pojazdu i ekonomike zuzycia paliwa. Moga one byc wyzsze w zaleznosci od aktualnych warunkow drogowych, atmosferycznych lub
indywidualnych upodoban:
Zmiana biegu km/h
z l n a 2 przy 25 km/h
z 2 na 3 przy 40 km/h
z 3 na 4 przy 65 km/h
z 4 na 5 przy 75 km/h
podkreslam: wartosci minimalne!



Temat: Dane techniczne 'foldzwagenów' lub 'folkswagenów'.

Obie tabele są prawdziwe: pierwsza podaje normę DIN (stała prędkość
90/120/50), druga to norma Euro: "trasa" (T) oznacza zużycie paliwa
podczas symulowanej jazdy pozamiejskiej w zakresie prędkości 0-120 km/h,
"miasto" (M) oznacza wynik dla symulowanej jazdy miejskiej (łącznie z
"zimnym startem", 0-60 km/h), a "średnia" wynosi 0,63 T + 0,37 M.


A tak serio, to TDI synchro byłby fajnym wózkiem.


Nie dostaniesz syncro z silnikiem 1,9 TDI. Jeśli, to 2,5 TDI, ale cena
tego Passata osiąga już cenę A6 2,5 TDI. Więc lepiej od razu zdecyduj
się na A6 2,5 TDI quattro, który jest lepszy pod każdym względem.

Oleg

Sent via Deja.com http://www.deja.com/
Share what you know. Learn what you don't.





Temat: //// PANDA - Wrażenia z jazdy i pytanie


testowalem pandę. nic specjalnego jesli chodzi o silnik (1.2 60KM), na
autostradzie 160kph, w srodku głosno, czuc ze to nastepca seicento :( ! !


Ale kicha. Ja juz liczylem,ze za 26.000 bedzie mozna cos kupic pokroju Alfy
Romeo 166 lub przynajmniej Passata
(

 Za


to w miescie kozak; bardzo fajne wspomaganie kierownicy, autko zwrotne i ma
dobrą widocznosc (to drugie zapewnie dzięki strasznie wysokim siedzeniom).
Wyposazenie nawet spoko - elektr. szyby, central+pilot, wspomaganie, (CHYBA)
abs i airbagi. Bardzo przydatny jest komputerek pokladowy - pokazuje
dystans, zasięg, zuzycie paliwa, predkosc srednia etc... Niestety w kabinie
przykra niespodzianka - konsola posrodku po prostu ZAJEBISCIE gniecie w
prawe kolano i większy kierownik powinien ze sobą wozić gąbkę lub
poduszeczke ;)


To tez tragedia. Ja zawsze jak siedze to mam rozwarte kolana na maxa. Musi sie wietrzyc pzreciez potezny (zapewne) interes ;o)





Temat: samochód terenowy - kupno


Cchciałem zapytać fachowców na tej liście jaki samochód terenowy polecacie
do kupienia za kwotę do 20 tyś. zł ?


A czy koniecznie jest Ci potrzebna terenówka? Czy tylko auto o dobrej
trakcji na śliskim itp.
Za 20 tys to nie kupisz nic ciekawego. Albo bardzo stare albo bardzo zgnite.
Sam chorowałem
na takie auto (w zimie w górach jest bardzo nieciekawie do mnie dojechać). I
kupiłem za mniejsze pieniądze
Golfa III Syncro (4x4) w kilka rzędów wielkości lepszym stanie jak te zgniłe
Vitary itp. co oglądałem.
Jeszcze wsponę o prędkości maksymalnej, komforcie na szosie, zużyciu paliwa
i kosztach napraw
które też są o niebo korzystniejsze. Części wszędzie dostępne. Nie jeżdżę po
błotach i kamieniach a na
drogi zabite śniegiem rewelacja. Kupowałem z dużą obawą że będzie to kicha
ale w zimie pokazał ile jest wart
i nie żałuję. W moim przypadku kupno terenówki to byłoby niepotrzebne
pakowanie się w koszty.
Fakt, trzeba rozrzucić duży śnieg na tyle by się nie zawiesił na brzuchu ale
jak już to zrobisz to idzie jak złoto.
Rozrzucić byle jak a nie odśnieżyć - i rzadko to robiłem.

Za 20 tys kupisz audi 80 / A4 / A3 albo vw golfa czy passata z napędem 4x4
(Quattro / Syncro / 4motion) w dużo lepszym stanie. Albo subaru legacy.
Chyba że chcesz do offroadu. Tam te auta nie podejdą.

DjK





Temat: Gdzie benzyna w W-wie najtaniej?


Po względem szajsu - owszem. Ja się przerzuciłem jakiś czas temu na
Orlen lub Jet-a i z ON i z benzyną. Po Geancie Corolla zwariowała
(brak mocy, przydzwanianie zaworami), po Shell-u ON padł Passat
kolegi oraz moja Fela D. Wiertarka jest bardzo czuła na złą jakość
benzynki, dieselek mniej, ale w zimie to pięknie wychodzi.

To nie są obserwację z jednego roku i w jednym samochodzie.


No i co? Chcesz mnie przestraszyć? Jakość benzyny jest  wszędzie zbliżona.
Tankowałem tam Nissana, tankuję i Hondę. Nie notuję zwiększonego zużycia
paliwa, ani dzwonienia zaworów, z mocą jest OK. Tankuję oczywiście także na
innych stacjach i nie czuję żadnej różnicy, poza ceną.

Pozdrawiam





Temat: Mercedes -EDC? -co to jest


| Efekt : znaczna poprawa dynamiki i spadek zużycia paliwa .
| Kłopty: fachowcy od diesla nie "czają elektroniki" , fachowcy od
| wtrysku nie " czją" diesla.

| To samo w Passacie :))  co ja sie naszukalem co pociagnac pod maska by
| "przygazowac".

| Moze ktos wie, jak to robic by nie wolac kogos do pomocy?

Podpinająć KTS 300 Boscha, Innej możliwosci nie ma.Tzn. Pompe EDC najłatwiej
poznac po tym ze wchodzą do niej tylko kabelki elektryczne. Nie ma zadnych
cięgien ani dzwigni.
Aby zmienic obroty trzeba zmienic prąd w nastawniku obrotów i tyle.:)))


Mnie chodzilo o cos domowego :))  Ale widze ze sie nie da:((

Marek





Temat: Mercedes -EDC? -co to jest


| Kupiłem nie dawno w/w auto i nie wiem do czego sluzy system EDC .
| Nie mialem
| okzaji sprawdzic w zaden sposob ,poniewaz auto sie reperuje.

EDC-elektric diesel controlPaten boscha w zakresie elektronicznego
sterowania pompą wtryskowa diesla. Pompa jest serowana całkowicie
elektronicznie( pedał gazu kończy sie potencjometrem).
Sterownik na podstawie prametrów decyduje o nastawach
elektromagnetycznych nastawników kata wyprzedzenia wtrysku i wielko ci
dawki.
Efekt : znaczna poprawa dynamiki i spadek zużycia paliwa .
Kłopty: fachowcy od diesla nie "czają elektroniki" , fachowcy od
wtrysku nie " czją" diesla.


To samo w Passacie :))  co ja sie naszukalem co pociagnac pod maska by
"przygazowac".

Moze ktos wie, jak to robic by nie wolac kogos do pomocy?

Marek





Temat: Magnetyzer !
   
Chce kupic magnetyzer do mojego samochodu Opel Astra 1,7 TD. Jesli ktos
uzywa
lub uzywal tego urzadzenia prosze o opinie. Czy to na prawde dziala?


 Uzywalem 2 lata (okolo 60k przejechanych kilometrow)w VW Passacie benzyna
2.0 rok produkcji 94. Mniejszego zuzycia paliwa lub tez lepszych
przyspieszen nie zaobserwowalem. Jedno musze przyznac, ze mimo 160k
przebiegu i nie zmienianego katalizatora, badania techniczne - czystosc
spalin rewelacja jak z fabryki.
Pozdrawiam
pJ




Temat: Opinie o 2.0 TD 101km w Mazdach 626 rocznik 99-00

miałem silnik 101-106KM? nie pamiętam


74kw :)


w każdym razie - koniec 98r


Czyli to ten.


kombi, klimatronic, 4 poduszki, przebieg 200tkm, serwisowany


Czyli cos takiego jak chce znajomy kupic.


na forum ktoś opisuje problemy z tym silnikiem (ja zresztą też)   daj szukaj
i wpisz DiTD


Dla DiTD nie ma nic o problemach.

Lepszy bedzie D4D toyoty?


Mazda 626 z silnikiem Diesla jest samochodem przeznaczonym dla ludzi
ceniących niskie zużycie paliwa. Pali ona zaledwie 5.5 l/100 km, a dla
porównania 90-konny Passat TDI pali 6.3 l, a 2-litrowa Vectra DI 16V 6.0
l/100 km. Niestety silnik ten jest głośny i niepokorny, a po rozruchu na
zimno głośno klekocze. Przy niskich obrotach jego praca sprawia wrażenie
ociężałej, ale powyżej 2000 obrotów daje znać o sobie 100-konny silnik.


Czyli nic specjalnego :-/


generalnie byłem tym samochodem zawiedziony (od strony silnika). jak zimny
to chodzi jak traktor, zaczyna łapać powyżej 2tys obrotów, drogi serwis
(potwornie),  dla mnie za wolny - a mam swoje lata i nie potrzebuję jeździć
200 - ale czasami trzeba wyprzedzić :))


Ale poza glosnym silnikiem nic sie niedzialo? zdechlo?


na plus - przy 150km/h na autostradzie paliła ok 6,5l ropy,  wygodny,
całkiem całkiem...


No to calkiem dobry wynik.
A jak ladownosc? Podobno kanapa przesuwana i skladany do przodu fotel
pasazera?





Temat: Kupno auta używanego
Witam szystkich i proszę o Pomoc.
W maju mam zamiar kupić auto używane, proawdo podobnie sprowadzane z
Niemiec.
Wiem że interesuje mnie kombi z silnikiem 1,6-1,8 w diezel'u. Bedzie
to moje pierwsze auto, i chciałbym  przeznaczyc na nie ok 16 - 20 tyś
łacznie z załatwieniem rejestracji w Polsce ( nie licząc
ubezpieczenia).
Zastanawiałem sie nad dwoma markami VW i Ford,
Kwestia późniejszego ubezpieczenia skłania mnie za Fordem ale
słyszałem ze układ kierowniczy nie jest mocna strona tej marki,
natomias VW to znowu duże ryzyko na kradzież i podobno spore koszty
eksploatacyjne.

Mam prośbę pomóżcie, nie znam sie specjalnie na tej branży. I
potrzebuje info na temat zużycia paliwa, ekonomi, ewentualnych kosztów
ubezpieczenia (OC i AC), części zamiennych, niezawodności. ogólnej
eksploatacji.

Aby uściślic ma to być autko z 1998-2000 roku (lub nieco nowsze jak
sie uda) jeżeli chodzi o model to GOLF (ew. PASSAT) lub FOKUS (ew.
MONDEO, ESKORT)






Strona 1 z 3 • Znaleźliśmy 152 postów • 1, 2, 3