Oglądasz posty znalezione dla słów: Passat zużycie paliwa B5





Temat: ekologiczne paliwo


Może ktoś wie jak jest z tym paliwem. Chodzi o ekologiczne paliwo (olej
napędowy) , wyprodukowane z rzepaku czy coś w ten deseń. Samochód jest jakby
bardziej dynamiczny.
Jak jest z zużyciem silnika, paliwa ???


Witam.

Ja jezdze juz rok na BioDieslu (tym z niemiec i tym z czech)
Jak narazie nic sie nie stalo.
Auto jezdzi tak samo, pali tyle samo, nie kopci, NIE SMIERDZI PLACKAMI
jak to co poniektorzy pisali!?
Kopa ma tego samego.

ROZNICY NIE MA (ale tylko do 1 stycznia 2002)
poniewaz teraz jest on bez akcyzy a po tym terminie akcyce dowala i
bedzie on
o okolo 1 pln drozszy (tak mowili w ZMPD w warszawie)

Bio diesel jest to - 31% ekstraktu rzepakowego i 69% zwyklego DIESLA
Robilismy u nas w firmie TEST na wytracanie sie parafiny
i BIODIESEL wygral ze zwyklym DIESLEM :-)
Ale zaznaczam ze my sobie BIO sprowadzamy i znamy zrodlo. Kupujac
na stacji benzynowej zrodla nie znasz i nie wiesz jakiej jakosci jest
DIESEL i BIODIESEL.

Wojtek Sienko

-------------------
BIO-VW PASSAT Variant 1,6 TD intercoller :-)) ~292 tys. km





Temat: VW Passat - wersje silnikowe



o benzynę i diesla - jakie pojemności i moce, jaka prędkość max i zużycie


Silniki benzynowe 1.8 - 90km, 2.0 - 115km, 2,8 - 174km
Jak na vw przystalo paliwo sie liczy w hekotlitrach ;)
Wiem tylko, ze przy ciezkiej nodze passat 1.8 spala ok. 12 litrow
benzyny.  Odwrotnie jest z dieslami. Silniki wszystkie 1.9, ale rozne
rodzaje zasilania paliwem:  64km wolnossacy, 75km TD, 90km TDI.
Osiagi diesli to w normie trzyma sie tylko ten 90km.
Wiecie moze jaka jest srednia stawka ac na passaty i vento?

Tonyblue.







Temat: auto rodzinne do 13 k

Ja mam VW Passata B3 z 89 roku w kombi z silnikiem 1,6 TD ma 80 km, części
bardzo tanie i na trasie przy jeździe tak do 110 km/h zużywa mi ok 5.5 l
paliwa używam go w mieście do pracy i na wyjazdy wakacyjne właśnie na wieś
gdzie nie ma dróg asfaltowych, ten prześwit co ma to mi wystarcza, a czasami
jadę po naprawdę dziurawych drogach polnych, masz trochę więcej kasy to
możesz kupić Passata B4 z silnikiem 1.9 TD też mało palą jakbyś zalazł z
silnikiem 1,9 choć możesz szukać długo i nic nie znaleźćw dobrym stanie....
tylko zastrzegam to jest kalsyczny dupowóz ale bardzo ekonomiczny, ja jestem
bardzo zadowolony ze swojego.
pozdrawiam Wiesław
VW Passat Kombi 1.6 TD 1989





Temat: Proga, czy ciebie obejmuje 400,000 recall VW ?


| VW ma recall i odwoluje do naprawy 400,000 pojazdow. Czy ciebie to dotyczy ?

Napisz cos wiecej o tym, to zobacze. Bo jak to jest na np. elektryczna pompe
paliwa do ktorej nalewa sie woda w czasie deszczu i jazdy po kaluzach to mnie
nie dotyczy.
Mozesz o tym nie wiedziec ale ja mam ropniaka a one maja inna pompe paliwa.
Do elektrycznej pompy paliwa woda tez sie nie nalewa, ale tego tez mozesz nie
widziec.


Dotyczy czesci Passatow i czesci Audi A4, A6 i A8 rocznik 1998 z calego swiata.
Wycieka smar drazkow kierowniczych powodujac grozbe przedwczesnego zuzycia sie,
zatarcia i rozpadniecia sie ukladu kierowniczego. Ciekawe, czy to w czasie jazdy
?


--
Marek


Uklony





Temat: Paliwo Shell-a


Czolem,

Jakie sa wasze doswiadczenia z paliwem V-Power 95 i 99? Czy faktycznie
wlanie drozszego o 0,50 PLN V-Power 95 (EuroSuper 95 ~3,00 PLN) powoduje
nizsze spalanie i lepsze osiagi? A moze to tylko snobizm, co?

O liczbie oktanowej sie nie rozpisuje bo wszystkie ksiazki obslugi
samochodow pisza, ze wlanie paliwa o wyzszej liczbie oktanowej niz
zalecana
nie zmienia niczego. Osiagi i zuzycie pozostaje takie samo.


czesc,
rozmawialem na temat vpowera 99 z p. jackiem chojnackim (chms). ciekawilo
mnie jakie jest jego zdanie, bo ja po wlaniu do passata v6 roznicy nie
czuje. zadnej. jasne, silniczek sobie grzecznie i rowno pracuje, ale nic
poza tym.
p. jacek stwierdzil, ze generalnie to roznicy prawie nie widac -
przynajmniej w tych autach, ktore byly testowane u niego na hamowni.
ciekawostka: roznice sa + lub - i zalezy to od auta :-)
tyle mam do powiedzenia
rt





Temat: roznica TDI a TD (lamer)


| No ale qrcze ... przeciez w kazdym Dieslu paliwo jest wtryskiwane
bezposrednio
| do cylindra w gornym polozeniu tloka przy max cisnieniu. To jest istota
pracy
| Diesla.

Tak sie mowi i pisze .. a  dawniej sporo diesli mialo "komore
posrednia". Dodatkowa przestrzen w glowicy polaczona z cylindrem
waskim kanalem. I wlasnie tam wtryskiwano paliwo, tam sie zapalalo.


Aaaa... Faktycznie, jest w glowicy taki "dings".
Ale myslalem ze jest to po prostu podyktowane tylko tym,
aby denko tloka nie uderzylo we wtryskiwacz.


Przy czym "TDI" to na pewno komory nie ma, natomiast wspolczesne
turbodiesle ... tez raczej nie maja. Ale TDI jest zastrzezona nazwa
VAG, wiec inni wymyslaja inne skroty.


Kupujac samochod po czym poznac ze to TDI a nie TD???????
Nasi rodacy rozne CZARY MARY potrafia zrobic z oznaczeniami,
jak nie dac sie oszukac?
Mam na mysli silnik 1,9 TDI od VW.


| P.S. Byc moze jako next auto wybiore VW Passat 1,9 TDI z lat 94-96.
| Czy to dobre rozwiazanie ten model z tych rocznikow z tym silnikiem?

Ponoc dobre .. tylko ile on juz ma przejechane ?


Tego to nikt nie wie. Jedyne co mozna zrobic tak na szybko, to sprawdzic
cisnienie w cylindrach.
Wytarcie kierownicy i galki zmiany biegow - te elementy mozna wymienic, ew. od
dawna stosowac pokrowce - i nie beda zuzyte.
To samo z siedzeniami.
Nawet ASO nie za duzo tu pomoze.

Panoramiczny





Temat: Kiedy najepiej w trase?


Grzeje staruszkiem fiatem 125p na Hel. Chcia3em w niedziele lub
poniedzialek.
Wzwiazku z oszalamiajacymi przyspieszeniami mego mobila pragnalbym uniknac
Tirow.
Na dlugi weekend w czerwcu wybtalem sie w srode a wrocilem w sobote - na
drodze bylo luzno.
czy cos mozecie doradzic
pozdrowka solek


Ja uznaje  jazde w nocy

Dla przykladu moge tobie podac.

Jechalem nad morze (Wroclaw - Mielno) (z piatku na sobote)
5 osob + full bagazu (Citroen C15D)

Spokojnie jechalem do max 120 km/h.
Bez stresu bo nikogo nie ma.
Jazda byla spokojna bez zadnych zrywow i nerwowych manewrow (jednym
slowem b. plynna) przez co zmeczenia nie bylo.
Paliwa poszlo malo.
Jechalem okolo 5 godzin
Zuzycie ON to: 4,8 l/100 km

Ta sama jazda tylko w dzien (w srode)

Jechalem juz sam, bez bagazu. V max dochodzila do 140 km/h
Ciagle hamowanie i gazowanie, czasem musialem sie katurlac nawet 50
km/h co w nocy bylo by nie do pomyslenia!.
Po powrocie do Wroclawia bylem zmeczony (jak to po 450 km czasem jest)
Jechalem okolo 6,5 godziny.
Zuzycie ON to: 7,8 l/100 km

Mozna mowic rozne rzeczy ja wiem ze jezeli istnieje taka mozliwosc to
wole jechac w nocy.

P.S.
Citroen C15 D nie jest szybkim, ani mocnym autem!
Jest to taki mini bus (maly, brzydki (nawet bardzo), wolny, ale
przyjemy w prowadzeniu, osztedny silnik diesla, i pojemny w srodku +
super tylnia kanapa)

-----------------------
VW Passat 1,6 TD intercooler
Citroen C15 D





Temat: Spalanie w dieslu/VW TDI-help!


kupilem miesiac wstecz Passata TDI 130 KM.
Moze Wam wyda sie to smieszne lecz dane producenta mowia o srednim
zuzyciu 5,6 l  ON/100km.
Moj nie chce zejsc ponizej 6,1 l a zazwyczaj jest to ok 6,8 l na 100km.
Roznica jest nieduza, ale wydajac ponad 100 tys ludzilem sie wyjadkowa
ekonomika tego VW.( takie sa bynajmniej obiegowe opinie).


Jakbys sie kierowal ekonomia to bys kupil nubire. Pali co prawda
wyjatkowo duzo, ale kosztuje ponad 50 tys mniej, pomysl
ile to paliwa i kilometrow :-)
[ale 1.6, bo 2.0 to dosc szybko to przepali ]


Przez m-c przejechalem 6800 km. Zazwyczaj w trasie  jezdze 110-160 km
/godz.


Co znaczy "srednie" zuzycie? Dawno temu to podawano 90/120/miasto.
przynajmniej 90 mogles sprawdzic, bo na 120 to u nas niewiele drog.
Teraz pozostaje ci sie pogodzic z rzeczywistoscia, bo danych nie
zweryfikujesz. Jak na moj gust to go te 160 boli - ogranicz sie do 120
i sprawdz. Byc moze po dotarciu troche spadnie.


Jest to kombi a wiec troche ciezsze auto.


bardziej chyba o aerodynamike chodzi - ale sprawdz dane dla kombiaka,
bo moze tam 6.2l  pisze..

J.





Temat: Diesel - zima


Wlasciciele samochodow z silnikami wysokopreznymi: podzielcie sie prosze
doswiadczeniami w temacie uruchamiania w/w silnikow zima.


Z wlasnego doswiadczenia:

Auto: VW Passat 1.6D '85 (czyli "dziadek", mowiac w skrocie... ;-)

Jeszcze _nigdy_ nie mialem _najmniejszego_ problemu z rozruchem w zimie
(najnizsza temperatura otoczenia: -20 C).

Warunki konieczne:

- Sprawne swiece zarowe (osobiscie polecam "Beru" :)
- Paliwo tankowane tylko na "pewnych" stacjach
- Przy temperaturach ponizej -10C dodaje "depresatora" do paliwa (wg.
zasady "strzezonego Pan Bog strzeze ;-)
- Sprawny akumulator (!!!)
- Wlasciwa kompresja w silniku (!!!)
- Nie zuzyte nadmiernie koncowki wtryskiwaczy (oraz, oczywiscie, pompa
wtryskowa i same wtryskiwacze...)

Jesli spelnisz wszystkie w/w warunki, to raczej zima nie powinna byc Ci
straszna... :)))

Pozdrawiam :)

W.





Temat: Jestem w szoku


Tak, jestem w szoku po tym jak obserwowałam z jaką prędkością spada mi
kreska na
mierniku paliwa. Na przejechane 200 km z kawałkiem wyszło mi że autko
spaliło
ponad 20 litrów paliwa [i to gładko]. Wcześniej palił normalnie [passat
przjeściówka, diesel]czyli w okolicach 6,5, chodzi normalnie, jeździ jak
jeździł
nie wiem co się stało że mi tak wskazuje zużycie plaiwa.
Może tylko to że rano kręci ale to momencik dłużej niż zawsze, tłumacze to
sobie
jednak  aurą za oknem i to raczej normalne. Nie wiem co jest, czy ktoś ma
jakiś
pomysł bo ja jak widać od tego spać nie mogę a i tak nic sama nie
wymyśle.Błędne
koło a auto puści mnie "z torbami". Pozdrawiam. Ola


Wygląda na to, że jeden z wtryskiwaczy nie rozpyla, byłoby to widać po
czarnym dymie z tyłu:)





Temat: Jestem w szoku
Tak, jestem w szoku po tym jak obserwowałam z jaką prędkością spada mi kreska na
mierniku paliwa. Na przejechane 200 km z kawałkiem wyszło mi że autko spaliło
ponad 20 litrów paliwa [i to gładko]. Wcześniej palił normalnie [passat
przjeściówka, diesel]czyli w okolicach 6,5, chodzi normalnie, jeździ jak jeździł
nie wiem co się stało że mi tak wskazuje zużycie plaiwa.
Może tylko to że rano kręci ale to momencik dłużej niż zawsze, tłumacze to sobie
jednak  aurą za oknem i to raczej normalne. Nie wiem co jest, czy ktoś ma jakiś
pomysł bo ja jak widać od tego spać nie mogę a i tak nic sama nie wymyśle.Błędne
koło a auto puści mnie "z torbami". Pozdrawiam. Ola




Temat: Dylemat
a ja uważam że nie da się jednoznacznie powiedzieć że diesle ogólnie są tańsze w utrzymaniu ani że robia większe przebiegi

zwłaszcza że benzynowy silnik nawet gdyby był już w kiepskim stanie będzie jeszcze długo jeździł. Bedzie żreć olej ale da radę.
Natomiast silnik wysopkoprężny gdy będzie już kiepski, nie będzie w stanie w miare normalnie funkcjonować, odpalać itp. Dzieje się tak ze względu na sposób zapłonu mieszanki - kompresja jest tu bardziej ważna niż w silniku benzynowym. Poza tym jak wiadomo całkiem inne - o wiele wyższe stopnie sprężania powodują że zużyty silnik będzie miał spore problemy z usyskaniem kompresji chopćby zbliżonej do nominalnej.
Pompa paliwa - droga w naprawach, wtryskiwacze kompletne też.
Z moich doświadczeńdiesel potrafi byc sporo droższy w utrzymaniu niż podobnej klasy benzynowiec, zwłaszcza gdy ma być często eksploatowany w mieście i na krótkich dystansach. Dodatkowo często będa się zużywały świece żarowe i rozrusznik, który jest jak wiadomo zmuszany do cięzszej pracy niż w silniku benzynowym.

passaty są chodliwe u złodziei, trzeba wtedy doliczyć AC od kradzieży które w wypadku passata mogą być spore ze względu na duża ilośc kradzieży tego modelu



Temat: Jak liczyć amortyzację auta - uśrednione?


Dlaczego kolega ma ci płacić za utrtę wartości auta (amortyzacja) skoro to
twój prywatny samochód. Wg mnie powinien ci zwracać koszty paliwa (1/2) bo
czy z toba jeździ czy nie to auto i tak się zużywa a to już nie jego
sprawa.
Chyba, że auto było kupione tylko w celu odbywania wspomnianych wspólnych
dojazdów i nie używasz go w innym celu.

Możesz przyjąć w rozliczeniu stawki za km przebiegu (0,7846)

Możesz przyjąć stawkę amortyzacyjną (40% rocznie dla samochodu używanego)
i
wyliczyć ile z wyliczonej kwoty przypada na wspólnie przejechane kilometry
+
paliwo.

Oczywiście nie sugeruję, że moja opinia jest absolutnie słuszna i
obowiazująca. Niniejszym dopuszczam wszelką krytykę.

Pozdrawiam i życzę osiągnięcia porozumienia satysfakcjonującego zarówno
ciebie jak i twojego kolegę.


a tak nawiasem ja zawsze do pracy jadę samochodem i jak zabieram po drodze
kolegę to nic od niego nie biorę, kolega często za to przychodzi do mnie z
czteropakiem i jest ok, ;-) jednak często z kolegami jadę czy na mecz czy na
inne imprezki to robimy tak moje autko ich palliwo i nikt do nikogo nie ma
pretensji.

pozdrawiam Wiesław
Volkswagen Passat Kombi 1.6 TD 1989





Temat: Octavia diesel czy benzyna
TDI
a i zadnych instalacji ja sie przejadlem i to sporo ,choc praktycznie zaoszczedzilem na paliwie to nie wiem czy szybsze zuzycie niektorych czesci drozesze przeglady wieksze trudnosci w zlokalizowaniu usterki nie wyszly mi na zero
a TDI dlatego ze mialem kiedys passata z 1994 TDI 90KM i zrobil 180tyskm bez zadnej usterki choc pierwsze TDI uchodza za mniej awaryjne od tych nowszych mysle ze odpowiednie uzytkowanie pozwoli sie cieszyc dieslem przez dlugie lata ,tymbardziej ze bedziesz mial go od nowosci takze nie bedziesz narazony na niewiedze co robil z nim poprzedni uzytkownik i jak o niego dbal



Temat: Kolejny raz sonda lambda i passat 1.8i monotronic
Witam

Sonda lambda padła mi po 3 mies. od wymiany.
Czy powodem padnięcia sondy mogło być:

1. Zwiększone zużycie oleju przez auto (żre 2-2,5 l/10000km)

2. Złe podłączenie lambdy (zwarcie do masy) przez poprzedniego
"elektromechanika" który ją montował a co za tym poszło około 1,5 mies.
jeździłem z błędami ECU (525 i 561 -sonda zwarta i problem z ustaleniem
składu miesznki) przez co chyba auto chodziło w trybie awaryjnym (mieszanka
bardzo bogata w paliwo).

3. Po prostu wadliwa sonda.

4. Pecholec

5. Instalacja gazowa (stag-50 + Lovato)

Sondę właśnie znowu wymieniłem, jutro wykasuję błędy i ustawię LPG i będę
trzymał za tą nową kciuki (165 zł).





Temat: Pytanie prawie default :)


3) VW Passat 1,9 TDI (rocznik 94 i wiecej w tej nowszej budzie), zalety:
silnik i jego pojemnosc (do 2 litrow), auto podobno nie do zdarcia, wady:
auto jest brzydkie (szczegolnie w srodku jest strasznie "wyciosane"


jedyny rozsadny kandydat na tej liscie ...
male oplaty , zuzycie kolo pieciu litrow , potezny bak paliwa ca. 95 litrow-
przy tankowaniu "na spluczke", relatywnie tanie naprawy , do tego na kazdym
rogu,

drugim kandydatem moze byc Audi 100 - tyle ze sie mocno postarzal :-(((
zawiecha tez juz odbiega ...

Omega TDS , najtanszy sposob na 6 cylindrowy silnik, w serii - 130 KM -zupelnie
nie jedzie,
dopiero po modyfikacji ma ca 180 KM i zaczyna jechac...

plusem wszystkich trzech jest niezawodny wtrysk Boscha ,
sterowany elektronicznie co daje mozliwosc ...
odblokowania ukrytych rezerw mocy :-)))

Pawel





Temat: tdi 110


| Prosze bardzo co prawda z Passata ale silnik ten sam. Po uruchomieniu w
| siarczysty mroz nie dzialala turbina (brak cisnienia). Po ponownym
| uruchomieniu dzialalo ok. Podejrzewam ze u mnie to byl jakis korek
lodowy,
| ew. zalodzenie zaworu upustowego na turbinie, chyba ze ma to jakis
czujniki
| temperatury:)
| Moze to co napisze jest smieszne ale moze  uciebie tez cos sie tam
"odtyka"
| i dziala luz. Ja bym szukal przy turbinie i okolicy.

| Pozdrawiam
| Przembo

| Dziękuję za odpowiedź, ale to nie to, ponieważ najwyraźniej to powiązane
jest z jakimś elementem podającym dane do ustawienia ilości paliwa przez
moduł.
Na komputerze w momencie blokady pokazuje mi chwilowe zużycie przy pełnym
wciśniętym gazie max 9 litrów, a po "odetkaniu" tak jak powinno czyli
nawet
do 21 litrów.
Jak wymienie próbnie jeszcze czujnik temperatury to dam znać o sukcesach.


21 to normalnie? ja jak ruszam mam kolo 50 literkow (pierwsze metry na
zimnym), troche to dziwne bo nawet po wcisnieciu gazu w podloge nigdy nie
przekracza okolic 20.
Co do wskazan komputera Carisma 1.8 GDI max 78 litrow, Opel Vectra 2.0 ponad
100 litrow, ale oczywiscie nie podczas normalnej eksploatacji :-))))))))

Pozdrawiam
Przembo





Temat: Reset w Fordzie


AFAIK tak. W Polonezie wystarczy odłączyć zasilanie, przy czym najlepiej
na
ciepłym silniku - bo jak nie, to będzie zrzerać ogromne ilości paliwa.
Komputer sam dostosuje skład mieszanki do panujących warunków (zużycie
silnika, temperatura itp.). Jeśli chodzi o czas, to u mnie wystarcza jakaś
minuta, może dwie, ale uważaj, bo w Fieście może być inaczej.


A czy ktos sie jak to samo robic w Passacie (2.0 16V - 91r.)





Temat: Spalanie w dieslu/VW TDI-help!


Witam,
kupilem miesiac wstecz Passata TDI 130 KM.
Auto jest bardziej niz OK, oprocz troche zbyt duzego  w porownaniu z
danymi fabrycznymi  spalania.
Moze Wam wyda sie to smieszne lecz dane producenta mowia o srednim
zuzyciu 5,6 l  ON/100km.
Moj nie chce zejsc ponizej 6,1 l a zazwyczaj jest to ok 6,8 l na 100km.
Roznica jest nieduza, ale wydajac ponad 100 tys ludzilem sie wyjadkowa
ekonomika tego VW.( takie sa bynajmniej obiegowe opinie).
Przez m-c przejechalem 6800 km. Zazwyczaj w trasie  jezdze 110-160 km
/godz.


Wynik ok. 6 l/100 km jest w porzadku - przy jezdzie
w zakresie 120 - 140 km/h,


Nie przekraczam 3000 obrotow.


czyli nie przekraczasz 140 km/h


Jest to kombi a wiec troche ciezsze auto.


niestety


Moze tu tkwi przyczyna.
Prosze o porade uzytkownikow TDI jak eksploatowac diesla, najwlasciwsza
predkosc, obroty etc.


to co radzili inni: czekac az sie rozgrzeje, nie pilowac na
zimno
po szybkiej jezdzie odczekac z 30 s na schlodzenie turbiny
tankowac na markowych stacjach paliw
najmniejsze spalanie zaobserwujesz na komputerze przy 2000
obr

GreetZ
        Michal Naja [Nexus6]





Temat: Gdzie w BiaÂłymstoku zakÂładajÂą auto gaz tanio i dobrze
Ostronóż naskrobał(a):


Bzdura...gaz na statoil czy bp czy w innych przydroznych stacyjkach jest
taki sam...jest to gaz albo z litwy albo z białorusi sciagany przez kilka
firm ktore pozniej sprzedaja go innym, niewazne czy to bp czy inne
g..wno...a jakosc gazu zalezy tylko od tego, jaki gaz jest w danej
dostawie,  raz jest lepszy a raz gorszy..czyli takie samo
prawdopodobienstwo trafic na  gorszy gaz w malej stacyjce jak i w duzej
i odwrotnie


panowie.. gaz, który tankujemu składa się z mieszanki propanu i butanu w
odpowiednich proporcjach. butan jest tani, mniej kaloryczny i bardziej
zanieczyszczony.. propan jest drogi, ale wysokokaloryczny i wydajny. Polskie
normy przewidują bodajrze pięc rodzajów mieszanki lpg, w których skład
procentowy propanu do butanu uzależniony jest od temperatury otoczenia. im
wyższa temp  powietrza, tym większa zawartośc taniego butanu jest
dopuszczalna..
a że wszyscy mieszają , to jeździmy na tym, czym jeździmy..

btw, na gazie jeździłem od 7 lat, dwa samochody, przy zachowaniu pewnych
zasad( wymiana filtrów, ustawienie itp) nie miałem żadnych problemów..passat
b3 na monowtrysku hulał, az miło.. mało tego, ostatnie dwa lata jeżdzone
tylko na gazie, bo padła pompa paliwa i nie chciało mi się
wymieniać..zuzycie przy jeździe mieszanej miałem około 10 litrów gazu(ale ja
mam lekką noge..:-))





Temat: tdi 110


| Czy miał ktoś podobny problem?
| Po każdo razowym odpaleniu silnika po ruszeniu i wciśnięciu gazu do
dechy
| samochód ropędza się jak by miał z 40 km., dopiero po przekroczeniu
około
| 2500 do 3000 obrotów wskakuje na swoją moc i aż do ponownego odpalenia
| działa prawidłowo.
| Podejrzewałem że to przepływomierz, ale po wymianie zachowuje sie tak
samo.
| Następne moje poderzenie to czujnik temperatury ale mogę się mylić...

| Prosze o opis ewentualnych doświadczeń.

Prosze bardzo co prawda z Passata ale silnik ten sam. Po uruchomieniu w
siarczysty mroz nie dzialala turbina (brak cisnienia). Po ponownym
uruchomieniu dzialalo ok. Podejrzewam ze u mnie to byl jakis korek lodowy,
ew. zalodzenie zaworu upustowego na turbinie, chyba ze ma to jakis
czujniki
temperatury:)
Moze to co napisze jest smieszne ale moze  uciebie tez cos sie tam
"odtyka"
i dziala luz. Ja bym szukal przy turbinie i okolicy.

Pozdrawiam
Przembo

Dziękuję za odpowiedź, ale to nie to, ponieważ najwyraźniej to powiązane


jest z jakimś elementem podającym dane do ustawienia ilości paliwa przez
moduł.
Na komputerze w momencie blokady pokazuje mi chwilowe zużycie przy pełnym
wciśniętym gazie max 9 litrów, a po "odetkaniu" tak jak powinno czyli nawet
do 21 litrów.
Jak wymienie próbnie jeszcze czujnik temperatury to dam znać o sukcesach.

Pozdrawiam
Krzysztof





Temat: Silniki VW 1,6D/TD - opinie


Witam,

Poszukuję opinii dot. eksploatacji starszych silników Diesla z VW Golf i
Passat 1,6D/TD.
Jak wygląda ich usterkowość, "przyjemność" z jazdy, czy warto dopłacać do
1,9D mimo większego OC? Gdzie spalanie większe i o ile, w 1,6 czy 1,9?
Pytam, bo szukam ekonomicznego następcy, a ostatnio wpadł mi w oko (tfu
tfu)
Golf II 1,6D '91 (tfu tfu) za ~3kPLN.
Cenne będą dla mnie wszelkie opinie.


1,6D to silnik nie do zajechania. Ojciec ma taki w Golfie II, licznik
wskazuje, o ile pamietam, przebieg 450 000 km (ile jest w rzeczywistosci
chyba nikt nie wie) i silnik dziala bez problemu. Zuzycie oleju niecaly 1
litr na 10 000 km. Z usterek, ktore wystapily to zamki w dzwiach, mechanizm
pochylania foteli (jest to wersja 3d), wlacznik klaksonu w kierownicy i
ostatnio najwieksza to mechanizm roznicowy - nie oplaca sie naprawiac tylko
wymienic na uzywana. Jesli paliwo nie zamarza w zimie to silnik uruchamia
sie i przy - 20 C. W trasie przy predkosci do 100 km/h zmiescisz sie w 4,5
litra. Byly wersje 4-ro biegowe, oczywiscie lepiej kupic z 5-ma biegami.
Pomimo roznicy w mocy 54 KM (Golf) i 70 KM (Samara), nie mozna powiedziec,
ze Golf jest strasznym mulem. Czuc troche mniej mocy, ale subiektywna
roznica jest naprawde niewielka.

yabba





Temat: Zuzycie paliwa w D , TD , TDI

Jak sie ma zuzycie paliwa do mocy np 1.9 w wersjach  D , TD , TDI
Konkretnie chodzi mi o Passata Combi 1991-1992, ktorego warto kupic,
chodzi mi o starsze modele...

Mariusz





Temat: Co kupić Vectrę czy Passata?


Czy moge porownac zuzycie paliwa np Audi 2.2T 20V
(bardziej podobna pojemnosc do Vectry) z Vectra V6 ?


Porownuj, tylko powiedz co ma passat do AudiTT?





Temat: Polemika
"Jako odpowiedź na 2.0 16V Opla w 1988 roku na rynek wchodzi VW Corrado. Ma on mechniczne doładowanie, znane pod nazwą G60. Jednak duże zużycie paliwa oraz problemy z jakością turbiny nie przynoszą spodziewanego sukcesu. Ten sam los spotyka Golfa, Passata oraz Polo (G40) z tym silnikiem."



Temat: Octavia I 1.8T 150KM AUM - kilka PILNYCH pytan
Witam
Mam na imie Adam i jest to moj pierwszy post na tym forum. Od razu uprzedze ze uzylem opcji "szukaj" i zanim zdecydowalem sie na pisanie przeczytalem kilkanascie tematow na tym formum (i nie tylko). Generalnie na codzien jezdze Passatem VR6 z 1995r ale latka leca wiec pora na przesiadke... i tu zaczyna sie moja historia:
znalazlem calkiem fajna octavie 1.8T z 2003r o oznczeniu silnika AUM - auto ma niecale 190 000km przebiegu (nie malo ale na 100% autentycznie) i do chwili obecnej jest caly czas serwisowane w polskim ASO.

-------
Wybor na ten model padl ze wzgledu na to ze chce miec auto o porownywalnych do mojego osiagach ale nizszym zuzyciu paliwa (passat wciaga srednio 14~16L LPG /100km w trasie a 15~25 w miescie - zalezne od wielkopsci krokow). Ale odbiegam od tematu...

-------
poejchalem obejzec ta skode - miala delikatnego dzwona w tylne nadkole ale wielkosc szpachli to 2x10cm wiec tyle co nic - prawdopodobnie otarcie na parkingu. Stan ogolny oceniam na bdb. (sprawdzalem testerem grubisci lakieru i 2x Vagiem - przed i po jezdzie probnej).

Pyatnia jakie mam do WAS w zasadzie tycza silnika:
wzialem auto na "testy" i oto moje wrazenia: generalnie dynamika gorsza niz VR6 ale tragedi nie ma, w srodku łącznie byly 3 osoby o łącznej wadze ok 220kg, zdziwil mnie fakt ze rozbujanie od 80km/h do 110km/h na piatym biegu
trwalo ok 20 sekund (ok, od 100km/h teren byl lekko pod gorke ale jak na turbo myslalem ze bedzie lepiej).
1 I tu pierwsze pytanie: czy to normalne?
(po redukcji na 4 bylo juz ok.)

2 samochod w zasadzie zaczyna ciagnac od jakis 2200obrotow a n ie od "katalogowych" 1800) - czy to rowniez normalne?

3 Olej (teoretycznie mobil1 0W40 czy 0W50 (syntetyk) miał... rdzawy kolor - rozmawialem z mechanikiem i mowil ze w turbo moze tak byc ze wzgledu na spaliny ktore czesciowo moga sie dostawac do oleju.

4 Jakie przebiegi bez remontu silnika osiaga sie na tym motorze bez remontu generalnego?
mowimy o normalnej jezdzie przy zalozeniu 20%/80% miasto/trasa.

5. Czy uwazacie ze konkretnie auto jest warte zakupu - chodzi mi glownie o to czy silnik AUM nie mial jakis wad fabrycznych (np 1.8 AWT montowany w passacie mial).

6. Do tego auta bede chcial zrobic maly mod na jakies 190KM i zalozyc LPG (PRINS lub BRC lub V generacja - ejscze nei wiem ktora najlepsza) - macie doswiadczenia w takim polaczeniu?

Z gory dziekuje za informacje - do jutra musze dac odpowiedz czy ja biore czy nie i stad ten pospiech w tremacie.

pozdrawiam
Adam W.



Temat: Octavia I 1.8T 150KM AUM - kilka PILNYCH pytan

Witam
Mam na imie Adam i jest to moj pierwszy post na tym forum. Od razu uprzedze ze uzylem opcji "szukaj" i zanim zdecydowalem sie na pisanie przeczytalem kilkanascie tematow na tym formum (i nie tylko). Generalnie na codzien jezdze Passatem VR6 z 1995r ale latka leca wiec pora na przesiadke... i tu zaczyna sie moja historia:
znalazlem calkiem fajna octavie 1.8T z 2003r o oznczeniu silnika AUM - auto ma niecale 190 000km przebiegu (nie malo ale na 100% autentycznie) i do chwili obecnej jest caly czas serwisowane w polskim ASO.

-------
Wybor na ten model padl ze wzgledu na to ze chce miec auto o porownywalnych do mojego osiagach ale nizszym zuzyciu paliwa (passat wciaga srednio 14~16L LPG /100km w trasie a 15~25 w miescie - zalezne od wielkopsci krokow). Ale odbiegam od tematu...

-------
poejchalem obejzec ta skode - miala delikatnego dzwona w tylne nadkole ale wielkosc szpachli to 2x10cm wiec tyle co nic - prawdopodobnie otarcie na parkingu. Stan ogolny oceniam na bdb. (sprawdzalem testerem grubisci lakieru i 2x Vagiem - przed i po jezdzie probnej).

Pyatnia jakie mam do WAS w zasadzie tycza silnika:
wzialem auto na "testy" i oto moje wrazenia: generalnie dynamika gorsza niz VR6 ale tragedi nie ma, w srodku łącznie byly 3 osoby o łącznej wadze ok 220kg, zdziwil mnie fakt ze rozbujanie od 80km/h do 110km/h na piatym biegu
trwalo ok 20 sekund (ok, od 100km/h teren byl lekko pod gorke ale jak na turbo myslalem ze bedzie lepiej).
1 I tu pierwsze pytanie: czy to normalne?
(po redukcji na 4 bylo juz ok.)

2 samochod w zasadzie zaczyna ciagnac od jakis 2200obrotow a n ie od "katalogowych" 1800) - czy to rowniez normalne?

3 Olej (teoretycznie mobil1 0W40 czy 0W50 (syntetyk) miał... rdzawy kolor - rozmawialem z mechanikiem i mowil ze w turbo moze tak byc ze wzgledu na spaliny ktore czesciowo moga sie dostawac do oleju.

4 Jakie przebiegi bez remontu silnika osiaga sie na tym motorze bez remontu generalnego?
mowimy o normalnej jezdzie przy zalozeniu 20%/80% miasto/trasa.

5. Czy uwazacie ze konkretnie auto jest warte zakupu - chodzi mi glownie o to czy silnik AUM nie mial jakis wad fabrycznych (np 1.8 AWT montowany w passacie mial).

6. Do tego auta bede chcial zrobic maly mod na jakies 190KM i zalozyc LPG (PRINS lub BRC lub V generacja - ejscze nei wiem ktora najlepsza) - macie doswiadczenia w takim polaczeniu?

Z gory dziekuje za informacje - do jutra musze dac odpowiedz czy ja biore czy nie i stad ten pospiech w tremacie.

pozdrawiam
Adam W.


1/ Miałem Octavię z takim silnikiem i pamiętam, że miał ZDECYDOWANIE krótszy czas
wyprzedzania na 5 biegu.



Temat: Co kupić Vectrę czy Passata?


| VW Passat 1.8T 20V 150KM 0-100: 8,9 sek, max: 223 km/h
| zuzycie paliwa: srednio: 8,1 l/100km

| 8.7 a nie 8.9, Vectra 2.5 V6 - 8.5 - do czego blizej?
| Zaraz ktos powie: co za roznica 1.3 s, wic i nie warto 2.5 V6 - co za
| roznica 1.5 s. Jakby ktos wiedzial ile potrzeba zeby zejsc z 10 do 8.7 to
by
| takich bzdur nie wypisywal.

1. takie sa dane na polskiej stronie VW


To sa zle, powtarzam sedan 8.7 kombi 8.9. Zreszta niewazne.


| Opel Vectra 2.0 16V 136KM 0-100:10,0 sek max: 215 km/h
| zuzycie paliwa: srednio: 8.6 l/100 km

| Chyba jak spi.

Tez dane ze strony Opla.


Tak, jak prawie w ogole nie jedziesz.


| Rzeczywiscie piesc do nosa... 14KM roznicy, 8 km/h w maksie
| 1,1 sekundy do 100 i 0,5l/100...

| O to wlasnie chodzi, ze ten Passat jezdzi lepiej niz wynika to z jego
mocy.
| Moment: Vectra - 188/3200, Passat 210/1750 - czyli jak powiedzial kolega,
| jak piesc do nosa. Osiagi tez, Passat jezdzi o 0.2 s gorzej od Vectry V6.
| Na dodatek chipem mozna poprawic mu osiagi nawet o ponad 2 s, V6 tylko
| 0.5-0.7.
| Wiec porownania same nasuwaja sie do V6 nie do 2.0, bo 2.0 to nie ta
klasa.

Chipem... Oczywiscie mozna z niego wykrzesac i 300KM, podobnie i z Vectry,
tyle ze jakim kosztem...


Odpowiadam ostatni raz sensownie, bo dyskusja staje sie bezsensowna.
Z Passata z 8.7 mozesz zrobic 6.3 (206 HP) za jakies 2000 PLN. Jest to
jednak przesada i najlepiej zrobic mu "spokojnym" chipem 7.3. W silnikach
wolnossacych poprawisz chipem tylko 0.5-0.7 s.
Mam juz dosyc tej glupiej dyskusji wiec mam propozycje:
kup sobie Vectre 2.0, ja kupie Passata 1.8 T i wszyscy beda zadowoleni.
M.K.





Temat: VW Passat 1,9TDI `96 z ASB
Witam.
Nie tak dawno kupilem VW Passata 1,9TDI z automatyczna skrzynia biegow,
kombi rocznik `96 (ostatnie miesiace produkcji modelu B4)
samochod po niemieckiej taksowce - bezowy kolor.
Silniki te (TDI) znane sa z malego zuzycia paliwa (niektorzy ze skrzynia
manualna ponoc w 5 litrach sie mieszcza).
Czy zuzycie paliwa (z ASB) przy naprawde bardzo spokojnym i oszczednym !!!!
sposobie jazdy, (100% jazdy po Warszawie)
 w granicach 7 litr/100km jest czyms normalnym, czy raczej troche za duzo?
I czy jest roznica w zuzyciu praliwa, miedzy olejem napedowym a opalowym?
Klima byla wlaczana przez mniej niz 5% czasu jazdy - glownie otwierany byl
szyberdach.
Samochod byl zawsze bardzo malo obiciazony: glownie kierowca i jego pies
czasem kierowca i jego pies + zona
(zona kierowcy oczywiscie) :-)))

I drugie pytanie: czy jest normalne, ze samochod na wolnych obrotach nie
moze "przeskoczyc" progu bramy garazowej o wysokosci ok. 3-4cm?
Tzn. jak podjade do tego progu tak ze sie przednie kola beda sie opieraly o
ten prog,
zatrzymam samochod hamulcem, puszcze hamulec (ASB na pozycji "D")
to samochod bedzie stal w miejscu i nie "przeskoczy" progu bez chociazby
lekkiego dodania gazu.
Obroty biegu jalowego sa 800/min.
Jak obroty wzrosna do 1000-1100, to bez problemu, ale bez dodania gazu nie
daje rady przejechac progu.

Szczerze mowiac nigdy nie zagladalem do poziomu oleju w ASB - jezeli byloby
go tam za malo,
czy moglyby byc takie objawy?
Ten olej w ASB wymienia sie, czy tylko dolewa jak jest za malo?
W ksiazce o VW Pasku czytalem ze stosuje sie tylko dolewki,
ale az mi sie wierzyc nie chce ze kilkaset tys. km na tym samym oleju.
I jeszcze jedno pytanie - czy jak na 8`letnia niemiecka taksowke przebieg
rzedu 300 tys. km moze byc prawdziwy???
Bo to chyba troche za malo - pewnie niemiec-turek majstrowal przy liczniku.
(8`letnia taksowka, bo samochod chociaz 9`letni to ostatni rok jezdzil w
Polsce juz prywatnie)
(tzn. jak kupowalem to na liczniku mial 170 tys.km. - [niektorzy cofajac
liczniki sa naprawde naiwni ze ktos im uwierzy w taki maly przebieg ex-taxi]
ale w niemieckich dokumentach ktore dostalem z samochodem bylo ze 300 tys.
km)

Pozdr.
Panoramiczny
P.S. Kiedys uwazalem, ze ASB jest dobra dla srednio inteligentnych kobiet
oraz amerykanow.
Po pierwszym tys. km po Warszawie przekonalem sie jaka to jest super wygoda
:-)))
A jak trzeba szybko wyprzedzac to jest kick-down.





Temat: Ekonomiczne silniki wzbogacą gamę Audi A3 i A4
Dużą atrakcją gamy Audi A3 i A4 będą z pewnością wyjątkowo ekonomiczne modele rodziny "e", których premiera odbędzie się podczas marcowej wystawy motoryzacyjnej w Genewie, natomiast początek sprzedaży na rynku niemieckim wyznaczono na kwiecień.
A3, A3 Sportback 1.9 TDI e oraz A4 2.0 TFSI e sedan i kombi powstały w odpowiedzi na rosnące zainteresowanie klientów samochodami gwarantującymi niższe zużycie paliwa i większą dbałość o stan środowiska naturalnego. W ten sposób producent z Ingolstadt podąża drogą Volkswagena, którego rodzina pojazdów Bluemotion (Polo, a niedługo również Passat) cieszy się wielkim wzięciem wśród kupujących.

Model Audi A3 TDI e jest wyposażony w standardowy silnik czterocylidrowy 1.9 z bezpośrednim wtryskiem paliwa (105 KM), jednak dzięki modyfikacjom w sposobie pracy przekładni na wyższych biegach, a także zmianom poprawiającym cechy aerodynamiczne, zużycie paliwa wynosi zaledwie 4,5 litra na 100 km, natomiast emisja CO2 - 119 g/km.

W przypadku modeli zasilanych benzyną, klienci mogą wybrać model A4 2.0 TFSI e (170 KM), który na 100 km spala średnio jedynie 7,1 litra paliwa (7,2 litra dla wersji Avant), natomiast emisja CO2 to około 168 g/km (171 g/km dla Avanta).

Na podkreślenie zasługuje fakt, że wszystkie modele rodziny "e" wyposażono w specjalny wskaźnik umieszczony na desce rozdzielczej, który informuje kierowcę o tym, czy wybrany w danym momencie bieg nie należałoby zmienić na inny, co uczyni jazdę bardziej ekonomiczną.

Najtańszym modelem serii "e" jest A3 1.9 TDI e, który kosztuje od 22 600 EUR.

[samar.pl link]



Temat: Nowe TSI i siedmiobiegowe DSG
Volkswagen zaprezentował niedawno w Wiedniu podczas międzynarodowego sympozjum dwie swoje nowości - kolejną wersję silnika TSI oraz siedmiobiegową skrzynię DSG. Oba rozwiązania pojawią się na rynku już w drugiej połowie roku.

Silniki TSI stanowią propozycję koncernu Volkswagen w globalnej walce branży motoryzacyjnej z zanieczyszczaniem środowiska. Jednostki o małej pojemności (obecnie tylko 1,4 litra), relatywnie dużej mocy zadowalają się niewielką ilością paliwa. To zasługa kombinacji bezpośredniego wtrysku z turbodoładowaniem.

Do obecnej gamy dwóch wersji silnika TSI (140 i 170 KM) dołączy najsłabsza jednostka, która dysponować będzie mocą 122 koni mechanicznych. W porównaniu do niewiele słabszej jednostki 1,6 FSI (115 KM), silnik TSI dysponuje o 30 procent wyższym maksymalnym momencie obrotowym (200 Nm w porównaniu do 155 Nm). W niskim zakresie obrotów moment obrotowy jest wyższy nawet o 66 procent. Mimo większej mocy i lepszej charakterystyki przebiegu momentu obrotowego udało się nawet nieznacznie zmniejszyć zużycie paliwa (od ok. 5-10%).

Pod względem technicznym najsłabsza jednostka TSI różni się od swoich mocniejszych braci właściwie jednym, ale zasadniczym szczegółem. Za zwiększoną moc odpowiada wyłącznie standardowe turbodoładowanie, bez dodatkowego kompresora.

Po raz pierwszy do seryjnej produkcji trafi także siedmiobiegowa skrzynia DSG, czyli automatyczna przekładnia wykorzystująca podwójne sprzęgło. Dodanie jeszcze jednego przełożenia pozwoli ograniczyć zużycie paliwa. Skrzynia ta będzie dostępna z prawie wszystkimi modelami Volkswagena, od Polo po Passata.

Oczywiście nie zabraknie też kombinacji dwóch nowości niemieckiego koncernu. Przykładowo, Golf wyposażony w silnik TSI 122 KM oraz siedmiobiegową skrzynię DSG będzie uzyskiwał spalanie na poziomie 5,9 l/100 km.

[onet.pl link]




Temat: Volkswagen Passat CNG
Passat na gaz ziemny z turbo
Podczas targów genewskich Volkswagen zaprezentował Passata Varianta w bardzo ciekawej wersji TSI EcoFuel, czyli wyposażoną w silnik zasilany gazem ziemnym z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem.
mojeauto.pl, Volkswagen/ 2008-03-07 11:02
Wprawdzie zaprezentowany w Genewie Passat Variant TSI EcoFuel jest jeszcze wersją studyjną, ale już pod koniec tego roku auto to, także w wersji Variant (kombi), będzie można nabyć w salonach niemieckiej marki.

Zastosowane rozwiązanie to nowa era w autach zasilanych gazem ziemnym. Dotychczasowa zaleta w postaci oszczędnego i przyjaznego dla środowiska paliwa nie zmienia się, natomiast dzięki jednostce TSI o mocy 150 KM zlikwidowana ma zostać wada niedostatecznej dynamiki tego typu pojazdów. Mimo swojej mocy ten pierwszy na świecie silnik gazowy z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem w Passacie zużywa tylko 5,2 kg gazu ziemnego na 100 kilometrów.

Silnik TSI EcoFuel Passata Varianta, niezależnie od tego, czy spala gaz ziemny, czy benzynę, osiąga moc 150 KM, już od 1.500 obr/min rozwija moment obrotowy 220 Nm i utrzymuje go do 4.800 obr/min. Od zera do 100 km/h Passat Variant przyspiesza w 9,7 sekundy. Jego prędkość maksymalna wynosi 210 km/h. Na 22 kilogramach gazu zmagazynowanych w trzech zbiornikach pod podłogą, oraz na 31 litrach benzyny Passat Variant 1.4 TSI EcoFuel przejedzie ponad 800 kilometrów. Sam zapas gazu wystarczy przy tym na 420 kilometrów.

Zastosowanie TSI jako silnika na gaz wymagało wielu poważnych modyfikacji. Zawory, pierścienie tłokowe i tłoki musiały być dodatkowo hartowane i wzmacniane, turbosprężarki zostały zmniejszone a w rurze dolotowej zamontowano specjalne dysze wtryskowe gazu. Nowy moduł zarządzania pracą silnika steruje dopasowaniem do siebie oraz przełączaniem obu trybów pracy. Passat Variant TSI EcoFuel jako pierwszy "nie-diesel" będzie spełniał obowiązującą dopiero od września 2009 roku normę
emisji spalin Euro 5.

źródło onet.pl



Temat: Passat na gaz ziemny z turbo
Podczas targów genewskich Volkswagen zaprezentował Passata Varianta w bardzo ciekawej wersji TSI EcoFuel, czyli wyposażoną w silnik zasilany gazem ziemnym z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem.Wprawdzie zaprezentowany w Genewie Passat Variant TSI EcoFuel jest jeszcze wersją studyjną, ale już pod koniec tego roku auto to, także w wersji Variant (kombi), będzie można nabyć w salonach niemieckiej marki.

Zastosowane rozwiązanie to nowa era w autach zasilanych gazem ziemnym. Dotychczasowa zaleta w postaci oszczędnego i przyjaznego dla środowiska paliwa nie zmienia się, natomiast dzięki jednostce TSI o mocy 150 KM zlikwidowana ma zostać wada niedostatecznej dynamiki tego typu pojazdów. Mimo swojej mocy ten pierwszy na świecie silnik gazowy z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem w Passacie zużywa tylko 5,2 kg gazu ziemnego na 100 kilometrów.

Silnik TSI EcoFuel Passata Varianta, niezależnie od tego, czy spala gaz ziemny, czy benzynę, osiąga moc 150 KM, już od 1.500 obr/min rozwija moment obrotowy 220 Nm i utrzymuje go do 4.800 obr/min. Od zera do 100 km/h Passat Variant przyspiesza w 9,7 sekundy. Jego prędkość maksymalna wynosi 210 km/h. Na 22 kilogramach gazu zmagazynowanych w trzech zbiornikach pod podłogą, oraz na 31 litrach benzyny Passat Variant 1.4 TSI EcoFuel przejedzie ponad 800 kilometrów. Sam zapas gazu wystarczy przy tym na 420 kilometrów.

Zastosowanie TSI jako silnika na gaz wymagało wielu poważnych modyfikacji. Zawory, pierścienie tłokowe i tłoki musiały być dodatkowo hartowane i wzmacniane, turbosprężarki zostały zmniejszone a w rurze dolotowej zamontowano specjalne dysze wtryskowe gazu. Nowy moduł zarządzania pracą silnika steruje dopasowaniem do siebie oraz przełączaniem obu trybów pracy. Passat Variant TSI EcoFuel jako pierwszy "nie-diesel" będzie spełniał obowiązującą dopiero od września 2009 roku normę
emisji spalin Euro 5.

źródło mojeauto.pl, Volkswagen



Temat: VW<>mercedes


zamierzałem nabyć passata varianta TDi 93-94 ale ostatnio sugestie
posiadaczy mercedesa że mercedes kombi (250,300) z 88-92 mniej awaryjny


Wszystko zależy od tego, czy wieksze preferencje stawiasz na komfort, czy
ekonomi(k)ę eksploatacji. Jeśli komfort - kupuj Merca - nieporównywalnie
wygodniejszy od Passata, na pewno większy i pomimo wieku - zawsze bedzie Ci
dawał poczucie "dostojeństwa". Dobrze utrzymany egzemplarz bedzie wolny od
rdzy, zużycie paliwa (w dieslu) na poziomie 6,5 - 8,0 l / 100 km (w
zależności od silnika). Jeśli zaś bardziej zależy Ci na dynamice i
"jako-takim" ;)) komforcie - powinieneś wybrać Passata. Silnik 1,9TDi -
chociaż porównywalny "papierową" mocą do Merca 250 D - w tym zestawieniu
bedzie "szatanem" i rakietą kosmiczną" ;))).  Przy okazji zużyje średnio o 1
litr ON mniej niż Merc 250D. Nawet 300D "w sprincie" ;PP zostanie daleko w
tyle za Passatem 1,9TDi. Koszty eksploatacji (oprócz paliwa) będa raczej na
podobnym poziomie. IMHO - obie konstrukcje, jeśli tylko wcześniej były w
miarę dobrze serwisowane, nie rokują powaznych awarii. Żadne z tych aut nie
ma jakichś szczególnie słabych punktów. Wg. mnie - dokonując wyboru pomiędzy
Passatem 1,9 TDi, a Mercedesem 250 - 300 D możesz kierować sie własnymi
zachciankami ;)), bo ryzyko awarii i koszty eksploatacji będą w obu
przypadkach bardzo podobne. Pamiętaj, że Mercem będzie się jeździło gorzej w
okresie zimowym (ale z dobrymi oponami zimowymi też nie ma tragedii ... ).


pasat ma spore wzięcie u złodzieja a w mercedesie (raczej pokuszą się o
lustra, listwy, dodatki)


Nie wiem co mówią statystyki ale wydaje mi sie, że dobry 124 i dobry Passat
zawsze będą atrakcyjne dla złodzieja :(((. Chociażby jako "magazyn" części
zamiennych :(((.


zastanawiam sie czy rozwazać jakiegoś merca jeśli to jakiego bo przyznam
że
narazie sie gubie jakoś w oznaczeniach


Kombi w Mercedesie jest oznaczone literą "T", czyli (jeśli wybierzesz Merca)
musisz szukać modeli 250TD  i  300TD. Raczej nie polecałbym modeli "250TD
turbo" i 300TD turbo".





Temat: Volkswagen Passat - 2.0 TDI czy 2.0 FSI - który silnik VW ?
Drodzy koledzy,

kupuje nowe autko, mam już dość francuskich "pojazdów" i chce kupić coś
porządnego. Na początku myślałem o mondeo, bo ludzie sobie chwalą, ale
samochód stary, już pokazali nowy model. W końcu wybór padł na VW Passat
(myśle też o Oplu Vectra, Toyocie Aqvensis, Hondzie Accord i Lexusie IS).
Wracając do VW - który silnik VW będzie lepszy 2.0 TDI - 170 KM czy 2.0 FSI -
 150 KM ?? Skłaniałem się ku 2.0 tdi, większa moc i oszczędność, ale też w
Polsce ropa jest paskudnej jakości. Czy ten TDI ma pompowtryskiwacze, czy
już jest common-rail ? Te nowe silniki 2.0 TDI strasznie dymią, często widze
na mieście jak Passaty czy Toledo, leony i A3-ki dymią i to nowe auta (to
oczywiście wina naszego paliwa, a wymiany elementó są drogie).

Zebrałem plusy i minusy obu jednostek, dodajcie swoje, które pozwolą mi
wybrać lepszy silnik do Passata:

VW 2.0 TDI
+ dobre osiągi, 170 KM
+ wysoki moment obrotowy
+ CHYBA - lepsza odsprzedaż

- te silniki strasznie dymią. Zostawiają za sobą chmury dymu!
- podobno często trzeba wymieniać wtryskiwacze (podobo cholernie drogie,
gośc u mnie w firmie już 2 razy wymieniał w A3 2.0 tdi), dość często psują
się turbiny
- trzeba jeździć raczej na lepszym paliwie (shell diesel Vpower, BP diesel
ultimate)

VW 2.0 FSI
+ benzyna bardziej odporna, na kiepskie paliwo
+ lepsze odpalanie zimą (2.0 tdi mają problemy przy dużym mrozie)

- psują się układy elektroniczne (cewki i inne)
- bardzo wysokie zużycie paliwa. Znajomy ma burakowóz z 2.0 FSI i przy
jeździe "jak emeryt" mu pali 14-15 po mieście. A jak depnie to 16-18
(miasto).

Dodajcie swoje +  i -. Jestem ciekaw waszych zdań na temat tych silników. A
co sądzicie o nowym 180-konnym dieslu Toyoty w (avensis i lexus IS) ?

Reasumując - który 2.0 FSI czy 2.0 TDI ?

Pzdr.,
GORGIO





Temat: wybór auta


zastanawiam się nad wyborem: Passat kombi 2004rok lub A4 avant 2004rok,
oczywiście 1,9tdi.....Wiem ze
w Passacie są silniki z pompą lub wtryskami i wszyscy mówią że lepiej kupić
z pompą, a czy w audi też tak jest bo widze
że AUDI to przewaznie 131KM czyli pewnie silnik na wtryskach....

A może te wtryski nie takie straszne jak ludzie mówią, jakie są wasze opinie


W każdym dieslu, nawet najstarszym są wtryski, czyli elementy przez
które wtryskiwane jest paliwo- kiedyś do komory wstępnej, a teraz
bezpośrednio do cylindrów ;) Starsze i nowsze TDI różnią się tym, że
zasilanie paliwem opierają się na pompie rozdzielaczowej, bądź na
pompowtryskiwaczach. Te drugie są bardziej zaawansowane, pozwalają na
lepsze osiągi, ale wątpię czy są trwalsze od pompy. Z drugiej strony
pytanie, czy kupując auto z 2004r masz się czego obawiać. Jeśli nie jest
ono dobite ogromnym przebiegiem, bądź niskiej jakości paliwem to moim
zdaniem- nie. W swoim aucie mam silnik 130 konny, na tą chwilę dochodzi
135kkm i silnik nie okazuje najmniejszych oznak słabości. Jedno co
realnie przemawia jak dla mnie na korzyść silnika opartego na pompie
rozdzielaczowej to jego niższe zużycie paliwa. Jeśli jednak się uprzeć
to można kupić 105 konny TDI na pompowtryskiwaczach i wtedy różnice tego
typu się zacierają.
Co do dylematu Passat kontra A4, to Audi ma nieco lepsze materiały
wykończeniowe. Jest za to wyraźnie ciaśniejsze, zwłaszcza z tyłu. Jest
za to mniejsza szansa, że wśród używek trafisz na egzemplarz, którym
ktoś woził cement. W sumie ja w 2004 roku przy podobnych rozważaniach
tyle że odnośnie nowego auta wybrałem... Skodę Superb ;)





Temat: 102 szt. VW Polo BlueMotion w Genewie
Niemiecki koncern Volkswagen do Genewy przywiózł aż 102 egzemplarze superoszczędnego modelu Polo BlueMotion. Najważniejsze premiery z logo VW to: Golf Variant, Golf GTI Edition 30 oraz Passat BlueMotion.

W tym roku to właśnie na stoisku niemieckiego Volkswagena rozpoczęło się dziennikarskie zwiedzanie 77. Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie. Tutaj bowiem punktualnie o 7.45 rozpoczęła się pierwsza tegoroczna konferencja prasowa.

Nowe modele, to ekologia. Jak powiedział dr Martin Winterkorn, prezes zarządu Volkswagen AG: „ Nasza filozofia BlueMotion, to przede wszystkim oszczędność dla kierowców. Już dzisiaj Volkswagen w ramach realizacji tego programu może zaproponować swoim klientom 78 modeli, których średnie zużycie paliwa wynosi niewiele ponad 5 litrów oleju napędowego na 100 km. Natomiast 13 z nich potrafi pokonać dystans 100 km przy zużyciu 3,9 l oleju napędowego. Dzisiaj prezentujemy nie tylko najmniejsze z tej serii Polo, ale także luksusowego Passata BlueMotion, który średnio zużywa 5,1 l/100 km paliwa.”

Największą jednak genewską premierą był Golf Variant, który po latach powraca do atrakcyjnej palety modelowej Golfa. Natomiast Golf GTI Edition 30, to nawiązanie do wielkiej historii usportowionej wersji popularnego hatchbacka.

Sensację wokół terenów wystawowych PALEXPO wzbudzały jednakowe samochody obsługujące zaproszonych gości salonu. To pięknie pomalowane VW Polo, których do tej niecodziennej roli dostarczono aż 102 egzemplarze. Z całą pewnością należy pogratulować wyjątkowo udanej promocji programu BlueMotion. W tym roku w Genewie spodziewanych jest około 700 tys. gości z całego świata, a wśród nich przynajmniej 5 tys. dziennikarzy. Efekt reklamowy gwarantowany!

[roadlook.pl link]



Temat: jakie auto pali najmniej paliwa przy 160 km/h?


Mój Passat 2,5 TDI 2001 5 biegów przy 190km/h  7,5 l ropy (monotonna jazda
po autostradzie we Włoszech), przy 160 km/h to tak około 6,8-7 l, taka
codzienna jazda momentami do 140 km/h po naszych drogach 6,2-6,5 l,  auto
kombi, obciążenie stanowi wyłącznie kierowca.


To są wartości dla 1,9, a nie 2,5 TDi. Kolega jeżdżąc Superbem 2,5TDi
163KM zużywa odpowiednio 10-11; 9 i 8l/100km. Coprawda on ma wersję z
automatem, ale mówiąc o monotonnej jeździe bez ciągłych przyspieszeń nie
ma to znaczenia.
U mnie właśnie w 1,9 130KM i 5 biegowej skrzynii wygląda to w ten
sposób, że jadąc po naszych drogach, a więc z założenia nie nazbyt
płynnie do 150-160km/h z pełnym obciążeniem osiągam okolice 7l/100km;
Kiedy jadę sam jest to kilka dziesiątych litra mniej. Jeśli będę
poruszał się jednostajnie po autostradzie to przy takich prędkościach
spalę poniżej 6l... a może nawet 5,5l/100km. Jadąc do 200km/h będzie to
już zapewne ponad 7l. Przy prędkości maksymalnej i gazie wciśniętym w
podłogę chwilowe zużycie oscyluje w okolicach 13l/100km, ale jak dotąd
nie udało mi się wyrównać tej prędkości więc nie wiem jak by się to
przełożyło na zużycie średnie.
Wspomnę jeszcze, że przy próbie jazdy o kropelce przez pewien czas udało
mi się spalić 4 l/100km, ale cała próba zamknęła się wynikiem bodajże
4,4l/100km. Była to impreza organizowana w ramach klubu Peugeota i
obejmowała trasę z Warszawy przez Modlin, Nowy Dwór Maz. i Jabłonną do
Warszawy. Utrzymywana prędkość to ok 80km/h.
Dodam, że proponowane wcześniej Mondeo nie jest zbyt oszczędne i nie
próbował bym nim bić rekordów w zużyciu paliwa przy 160. Osobiście
postawił bym na lekkie Toledo 1 1,9TDi 110KM, najlepiej wzmocnione
chipem, albo Fabię/Ibizę 1,9TDi 130KM oczywiście z 6 biegową skrzynią.




Temat: Czy zgasimy światła w naszych autach?
do kolegi wyżej... mam kilka wątpliwości... rozpiszę je niżej, a więc:

czy auto jedzie czy też stoi - jedziesz tak żeby w razie czego mieć możliwość zareagować... nie mówię o jeździe 40 km/h ale o normalnej (takiej na jaką pozwalają przepisy itp.)

albo czy wjedzie czy też nie - od czego są kierunki? chcę wjechać to wrzucam lewy i czekam na taką mozliwość...

spalanie - dla mnie to śmieszny temat bo jak kogoś stać na deptanie gazu do podłogi... to chyba stać na mandaty, na paliwo, na żarówki itd itp... a napewno na głupotę!! (prywatnie - dla mnie nie ma ceny dla bezpieczeństwa i włączenia świateł, koszt zużycia lamp, żarówek i paliwa to dla mnie nie jest tak drogie jak moje zdrowie... [odpukać] czy nawet życie! no chyba, że ktoś ma inny przelicznik)

światła - malutka zmiana tematu - znajomy ma Passata B5 TDI 130 KM... robi nim różne przebiegi... ostatnio było 60 kkm w rok... jego zdanie? zmienia komplet lamp co 3 lata, żarówki co rok, ustawia 2 razy w roku. wiek? 22 lata... wychodzi on z założenia że woli być zdrowy, widoczny i bezpieczny... a napewno żywy! drugi przykład - znajomy z bratem wracał kiedyś do domu... jechało auto zlewające się z otoczeniem... akcja: gość wyprzedzał... skutek? czołówka z kolegą (jechał rowerkiem). kolega został na miejscu, 7 lat już gryzie piach... komentarz policji: słaba widoczność auta (ogólnie to brak przeglądu)... gość wyprzedzany nawet nie wiedział, kiedy zaczął tamten wyprzedzać. to też od kiedy mam prawko jeżdżę na włączonych lampkach...

podsumowanie moje: jak stać na wódkę, to stać i na zakąskę... czyt. jak stać Cię na dobre auto, to chyba stać i na części zamienne jak i paliwo? ale znając życie każdy swoje... znajdzie się ktoś za włączonymi światłami jak i ktoś przeciw temu... cóż... jeden woli ogórki, drugi księdza córki... to na tyle ode mnie...

pozdrawiam.



Temat: Co się stało z KIA Cerato?


. Lotze (cholera wie co to jest, ale większy jeszcze, podejrzewam że klasa
Passata) jakieś 40-50 tysięcy.


Cholera jak cholera, ale google wiedza:
http://www.kia-world.net/index.php/2008/06/17/lotze-innovation-went-o...
Dla nieklikatych z pomocą translate.google.com :)

Kia Lotze Innowacji oficjalnie wyszedł na sprzedaż w Koreański handlowych w
piątek. Samochód, że wskazówki na nowe oblicze Kia, wziął prawie 18 miesięcy
i 70 dolarów miliony rozwijać. Lotze innowacji został zaprojektowany pod
kierownictwem spółki naczelnego urzędnika projektowania, Peter Schreyer.

Jest to pierwsza średniej wielkości sedan z Koreański samochód firmy, które
będą wyposażone w przycisk zapłonu, system inteligentnego klucza, paddle
shifters pokryte do 5-biegowa automatyczna skrzynia biegów oraz bardzo fajny
funkcja o nazwie ECO jazdy system, który alarmuje kierowcy gdy samochód jest
eksploatowany w warunkach najbardziej efektywny pod względem zużycia paliwa.

W Korei, Lotze Innowacji jest dostępny w dwóch konfiguracjach napędowych.
Samochód może być wyposażony w silnik 2.0L albo że produkuje imponujące 163
koni mechanicznych (wyjście na najwyższy wśród krajowych modeli w segmencie)
lub 2.4L z maksymalnej wydajności 179 kW. Oba modele posiadają oszczędności
paliwa z 11,5 km na litr w odniesieniu do pojazdów wyposażonych w
automatyczną skrzynię biegów, natomiast ręczną przekładnią w wersji 2.0L
wykończenia mogą podróżować 12,8 km na litr paliwa.

Ceny zaczynają się od 17,53 mln wygrał (17,000 dolarów) na podstawy modeli,
podczas gdy model górę zwiększa to naklejka do 27,50 mln wygrał. Firma
spodziewa się sprzedać 140,000 sztuk rocznie - 60,000 go w domu na rynku i
80000 jednostek za granicą.





Temat: Webasto.

Chcialbym sie poradzic szanownych kolegow majacych doswiadczenie w temacie
webasto jakie konkretnie zastosowac w VW LT?


Generalnie na rynku sa dwaj producenci - Eberpaecher i Webasto. Z tego co
pamiętam to VW montowal fabrycznie Eberpaechera,
a Mercedes Webasto. Oba porównywalne cenowo i jakościowo. Ja mam w passacie
TDI to pierwsze.


Czy jest dostepne za jakies normalne pieniadze webasto na olej napedowy?


Za moje wodne ogrzewanie o mocy grzewczej 4 kW płaciłem 3,5 kPLN z montażem
i pilotem zdalnego sterowania. Jeżeli masz większy silnik,
pewnie będziesz potrzebował wersji silniejszej, czyli 5 kW. Sporo jest
używanych. Warto poszukać.


Wiekszosc jak widze musi miec dodatkowy zbiorniczek na benzyne.


Większość? Hmm... A które to niby tak mają? W. i E. wodny ma membranową
pompkę paliwa która jest podłączona
bezpośrednio przewodem paliwowym do baku. Nie wiem jak z powietrznym, ale
pewnie też.


Nastepne pytanie : ktore lepsze i oszczedniejsze : wodne (takie wpiete w


uklad chlodzenia silnika) czy takie co

dmucha cieplym powietrzem do kabiny?


Wodne ogrzewa ciecz chłodzącą w małym obiegu, a dopiero ta przez nagrzewnicę
wnętrze pojazdu. Powietrzne grzeje bezpośrednio kabinę, tak więc unikasz
grzania 200 kg metalu ;) tylko gerzejesz bezpośrednio kabinę. Jest to
najpopularniejsze rowiązanie do ciągników siodłowych. Palić będzie mniej.
Poza tym zużywa mniej prądu co też ma znaczenie. Ja już swój akumulator
kilka razy rozładowałem do zera :-/
Wada - nie ogrzewa silnika, przez co tracisz niepowtarzalną możliwość
zlikwidowania startów na zimno. Poza tym  znacząco ułatwia rozruch
przy -30stu stopniach ;)


Czy wodne zeby nagrzewalo kabine powinno miec jakis dodatkowy wlacznik


wentylatora nagrzewnicy?
Ogrzewanie samo sobie to włącza, bedzie pracowalo w takim trybie w jakim
zostawiles ogrzewanie i wentylator.


I na koniec : ile to zuzywa paliwa na godzine pracy? Niewiele, 0,2 - 0,5 l


/godzine.

Pozdrawiam, marek





Temat: Superekologiczna Škoda Superb


Nowa Škoda Superb została uznana za najbardziej ekologiczny samochód w swej klasie w corocznym rankingu EcoTest przygotowanym przez ADAC.
Jak informuje na swojej stronie internetowej Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, niemiecki ADAC opublikował kolejną edycję rankingu EcoTest. Prezentuje w nim poszczególne modele oceniane pod względem parametrów ekologicznych.
Ekologicznym zwycięzcą w swojej klasie eksperci ADAC obwołali w tym roku Škodę Superb 2.0 TDI (140 KM), testowaną w wersji Elegance. Nic dziwnego – najnowszy model Škody został zaprojektowany według najnowszych rozwiązań technologicznych. Dbałość o środowisko i komfort podróżowania to główne cechy nowoczesnych samochodów Škoda Auto. Testowany Superb spala średnio 5,9 l paliwa na 100 km, a emisja CO2 wynosi 155 g/km.
Czeski koncern poszedł jeszcze o krok dalej i oferuje swoim Klientom specjalnie zaprojektowany, oszczędny i ekologiczny model Škoda Superb Greenline – o specjalnej, lżejszej konstrukcji i udoskonalonej aerodynamice, wyposażony w ekonomiczny silnik 1.9 TDI PD DPF/77 kW (105 KM). Średnie spalanie zminimalizowano do wartości 5,1 l/100 km, a emisja CO2 wynosi tylko 136 g/km.
Niemieccy specjaliści, podkreślają, że ich badania stanowią dla klientów cenne źródło informacji na temat aktualnej oferty dostępnej na rynku - co więcej, testy odbywają się w warunkach jak najbardziej zbliżonych do rzeczywistych. Ocenie podlegają zastosowane w poszczególnych modelach rozwiązania wpływające na redukcję zużycia paliwa oraz emisję szkodliwych substancji (w tym CO2). W pozostałych kategoriach najnowszego EcoTestu wygrały – w klasie średniej VW Passat BlueMotion, a w klasie wyższej Audi A8 2.8 FSI e multitronic. Wśród samochodów małych najlepsze okazały się Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFlex oraz VW Polo Bluemotion. W segmencie mini ADAC najwyżej ocenił samochód Fiat Panda 1.2 8V Natural Power.

news zamieszczam zgodnie z licencja media716 udzielona przez Serwis Prasowy Skoda Auto Polska



Temat: nowe mondeo ladne jest...


Co do testu - Ford nie był łaskaw użyczć telewizji porządnego Diesla, tylko
jakiś stary TD o mocy 90 KM (wbrew Twojej hipotezie, że chodzi o jakąś
jednostkę projektowaną z Francuzami).


Skąd oni to wzięli ;-O???


Także oferowana jednostka 115-konna
nie jest, wg Niedzwiedzia, dużo lepsza - podobnie marne osiągi, głośna praca
i stosunkowo duże zużycie paliwa.


115 konny diesel z bezpośrednim wtryskiem jest niewiele lepszy od starego 90
konnego turobodiesela z komorą wstępną. Oj chyba ten pan jednak nie jest za
dobrym fachowcem, a już napewno nie porównywał tych jednostek napędowych
w praktyce


W Mondeo ma być montowany common-rail z
Focusa od jesieni, ale Ford nie podaje, którego roku ;-)


Tego :). W Polsce najprawdopodobniej dopiero na początku przyszłego roku. Ale
mogliby zaferować również mocniejszą jednostkę coby taki focus nie objeżdżał
bądź co bądź droższego modelu...


Mondeo ma stanowczo
za twarde zawieszenie przednie, za to za miękkie tylne.


Co do przedniego nie wypowiadam się, ale tył rzeczywiście taki jest, co jest
szczególnie odczuwalne w kombi, ale jest zdaje się taka opcja jak utwardzone,
czy też poziomowane zawieszenie.


Choć jest o ok. 10
cm dłuższy od konkurentów "przoduje" w marnotrastwie miejsca - w środku jest
ciaśniej niż u innych.


A skąd on to wziął. IMO auto to jest jednym z najbardziej przestronnych w
klasie,
a pod tym względem lubie sobie ponarzekać jako, że ułomkiem nie jestem. O ile
z przodu być może nieco więcej miejsca jest w Passacie to z tyłu raczej nie ma
sobie równych.


[...]Auto rodzinne? - może,ale przeciętne, dla ludzi o średnim wzroście.
W sumie pobity nawet przez Alfę 156,


Chyba nie pod względem przestronności wnętrza


której żwawy (nie wiem, czy dobrze usłyszałem - 5-cylindrowy?)
Diesel i doskonałe zachowanie na zakrętach zaprasza do quasi sportowej
jazdy.Ale raczej nie na polskich lub choćby francuskich nierównych
drogach - silnik jest tak ciężki, że zawieszenie "siada" na poprzecznych
garbach.


Rzeczywiście- jak na diesela dynamika jest naprawdę super, choc w mieście
zużywa katalogowo 9l, a zawieszenie nie ma sobie równych i nie zauważyłem,
żeby "siadało", ale być może za mało jeździłem tym autem.

---

  Punto 75SX (sprzedam) & 406 HDI break
     IRC: #samochody | ICQ 59505643





Temat: Fiat Doblo - benzyna czy diesel


hmm, nowoczesnym - nie. ale jeździłem passatem ('99) 1.9 tdi i octavią
(2002) z takim samym silnikiem. Nie zachwyciły mnie niczym, osiągi
przeciętne. pewnie common-raile jeżdżą lepiej, ale co z tego, kultura
pracy jest jak dla mnie TRAGICZNA, co dyskwalifikuje te silniki.


A mnie się podobają.

Zależy co kto lubi,
No właśnie.
lubię ciche silniki,


Ostatnio pomykałem Octavią w nowej budzie z td i wcale nie powiem, aby był
głośny. Zresztą, na moje Doblo też nie narzekam.


najlepiej bezszelestne, nie męczy mnie redukowanie biegów i nie potrzebuję
przyśpieszać od niskich obrotów.


A mnie to już zaczęło irytować. Chyba jestem już stary.

Diesel to już luksus? :) a może przeglądy serwisowe to luksus? porównaj
sobie ceny przeglądów np. w Skodzie benzyniaków i diesli. Stosunek jest
mniejwięcej 1:2.


Porównaj sobie spalanie benzyniaków i td. Koszt uzyskania mocy z zużytego
paliwa.

np. pompa CR + zestaw wtryskiwaczy do MB CDI kosztuje 25 000zł (vide
archiwalny AutoŚwiat), turbina też swoje kosztuje, regenerowane często się
sypią, olej musi być bardzo dobry i często zmieniany, paliwo też nie może
być bylejakie.


Szkoda tylko, że wielu pisze o kosztach napraw td ale nikt nie napisze jak
często się psują.

dziękuję, ale raczej życzeie się nie spełni.


W takim razie pozwolę sobie życzyć nowoczesnej, bezszelestnej i na zapas:
bezstopniowej, elektrycznej fury!


pozdrawiam
Ja również.


--
Virtual.





Temat: Opinie o 2.0 TD 101km w Mazdach 626 rocznik 99-00
Ktory rocznik miales? Silinik dokladnie taki o jaki pytam? 101km?

miałem silnik 101-106KM? nie pamiętam
w każdym razie - koniec 98r
kombi, klimatronic, 4 poduszki, przebieg 200tkm, serwisowany
na forum ktoś opisuje problemy z tym silnikiem (ja zresztą też)   daj szukaj
i wpisz DiTD

zaczerpnięte z netu:
"
Mazda 626 z silnikiem Diesla jest samochodem przeznaczonym dla ludzi
ceniących niskie zużycie paliwa. Pali ona zaledwie 5.5 l/100 km, a dla
porównania 90-konny Passat TDI pali 6.3 l, a 2-litrowa Vectra DI 16V 6.0
l/100 km. Niestety silnik ten jest głośny i niepokorny, a po rozruchu na
zimno głośno klekocze. Przy niskich obrotach jego praca sprawia wrażenie
ociężałej, ale powyżej 2000 obrotów daje znać o sobie 100-konny silnik.

.

DANE TECHNICZNE

silnik

Diesel, R4/16

pojemność

1998 cm3

średnica x skok (mm)

86,0 x 86,0

stopień sprężania

18,8

zasilanie

wtrysk bezpośredni

moc maks. kW(KM)/obr./min

74(100)/4000

maks. mom. obr. (Nm/obr./min)

220/1800

skrzynia biegów

manualna pięciobiegowa

napęd

na koła przednie

0-100 km/h

11,8 s

80-120 km/h na 5 biegu

14,5 s

prędkość maksymalna

185 km/h

zużycie oleju napędowego

5,5 l/100 km"

mam gdzieś również instrukcję (27mb)

generalnie byłem tym samochodem zawiedziony (od strony silnika). jak zimny
to chodzi jak traktor, zaczyna łapać powyżej 2tys obrotów, drogi serwis
(potwornie),  dla mnie za wolny - a mam swoje lata i nie potrzebuję jeździć
200 - ale czasami trzeba wyprzedzić :))

na plus - przy 150km/h na autostradzie paliła ok 6,5l ropy,  wygodny,
całkiem całkiem...

pozdro

mak





Temat: "Lekarstwo" na niskie clo.


Wiesz, ja nic bym przeciwko wysokiej akcyzie na importowane auta nie miał,
GDYBY nie fakt, że na dobrą sprawę my nie mamy rynku motoryzacyjnego. Nie
produkujemy prestiżowych, przynajmniej po części aut. Z Polskich fabryk
wychodza Seicento, Daewoo, Polonezy, Ople Astra, Agila, itp. Dla mnie to
jest żaden wybór!


Tutaj można zauważyć, że te w większości kondoniaste auta i tak są kupine na
kredyt !
Chcąc kupić samochód pod siebie, czyli coś klasy C,

wygodne, szybkie, z wyposażeniem - trzeba to sprowadzić, bo niekiedy nawet
dealer nie ma w kontyngencie odpowiednich wersji...


Mało tego !!! Te lepsze wersje i tak "na Polskę" są uboższe. Np. w Passacie B5
oszczędzono na czujnikach zużycia klocków hamulcowych i zakładano inne bębenki
w zamkach (nawet jeśli auto było w wersji Comfortline lub wyższej).
Rząd chce mnie zmusić do

kupowania nowych Daweoo zamiast używanych np. Renult??? Było podnosić akcyzę
na nowe auta? Import używanych wzrósł, rynek nowych się załamał - ale to

akcyzę na nowe auta, łatwiej jest podnieść akcyzę na używane.


To nie tylko to. Poprostu ludzie dobrze kalkulują, bo za np. 40000 PLN kupisz
diesla nowej generacji z klimą, poduchami i wszystkim innym. Przy tej cenie
wcale auto nie musi być powypadkowe. Najwyżej jakaś mała kolizja.
 Do tego

dochodzi wzrost akcyzy na papierosy, wódkę, paliwa - ja chyba się już
pakować zacznę, bo zaniedługo tutaj się nie będzie dało normalnie zarabiać -
wszystko do budżetu pójdzie...


Człowieku !!! Dawno już tak jest (według mnie). Piotr





Temat: Nowy Accord 1,8


Cześć,

Z góry uprzedzam, że Accordem w życiu nie jeździłem, ale jeśli macie do
wydania
tyle kasy ile macie to polecam sie zainteresować jeszcze Peugeot 406. Za
podobne pieniądze dostaniecie silnik 2.0, automatyczną klimę, czujniki
deszczu
itp. itd. To się nazywa wersja ST. Jażdziłem nią próbnie i musze
powiedzieć że
urzekł mnie ten samochód. Przede wszystkim jest znakomicie wyciszony,
komfortowy no i do tego bardzo ładnie wykończony.
Natomiast Accord jest według mnie troche przewartosciowany. Tzn. jest to
dobre
auto ale troszkę za drogie na to co oferuje producent jesli porównać z
konkurencją.

Koniecznie przejedźcie sie Peugeotem!

Pozdrawiam,
Andrzej.


Niestety ojciec choruje na "francuzofobię" i ciężko byłoby go namówić do
kupna francuskiego wózka. Twierdzi, że francuskie samochody mają słabe
silniki tzn. przy tej samej pojemności co np. niemieckie mają mniejszą moc i
większe zużycie paliwa. Moje nieśmiałe próby przekonania go, że to już
raczej minęło spełzają na niczym. Ostatnio udało mi się wepchnąć go do
salonu Peugeota - chciałem mu pokazać, że się jednak myli i co? Pierwszy
samochód jaki obejrzeliśmy to był Peugeot 406 z silnikiem 1,8 benz. o mocy
90KM! Jak starszy to zobaczył to miał żelazny argument, że francuskie
silniki g... warte. Ciekawe swoją drogą czemu Peugeot jeszcze takie silniki
wstawia. Przecież standard światowy to tak gdzieś 115KM z 1,8 litra a tu
taki "kfiatek"!
Accordem odbylismy jazdę próbną i musze powiedzieć, że w porównaniu do moich
poprzednich samochodów (VW Passat 1,6 tzw. trumna rocznik '85 oraz następny
model Passata ale 1,9 TD, rocznik '92) na pewno ma twardsze zawieszenie i
lepiej wyciszony silnik. Jak staliśmy na światłach to nie słyszałem go w
ogóle, jedynie rzut oka na obrotomierz przekonał mnie, że nie zgasł. Za to
na wyższych obrotach silnik charakterystycznie bzyczy, co może się podobać
ale nie musi. Chyba jednak pójdziemy zrobić przedpłatę na Accorda....





Temat: Pare kucy - How to ?
czesc!


|     zastanawiam sie czysto teoretycznie (...)
-szlifowanie kanałów dolotowych i wylotowych, zaworów; polepsza się
przepływ mieszanki i napełnanie cylindrów,
-splanowanie głowicy, czyli zeszlifowanie jej o kilka mm, zwiększa się
wtedy stopień sprężania,


RTczyli tzw GT u jacka chojnackiego. poslusznie melduje, ze nie zawsze sie
udaje. koszt minimum 4 kpln. wykonalem u siebie w passacie v6 2800. efektow
brak! mocy na hamowni nie mialem jak zmierzyc - auto 4x4 (np prawie :-)
...). gtech wymeldowal przyspieszenie 8,00-8,50, czyli nawet gorzej od
fabrycznego. elastycznosc nadal pozostawia wiele do zyczenia. zuzycie paliwa
bez zmian. klapa .... choc podobno w innych autach (np. vectra v6 udaje sie
lepeij i efekty sa odczuwalne)


-wymiana układu wydechowego na taki "z mniejszym oporem",


RTale to wiaze sie zwykle ze wzrostem halasu, co w przypadku rodzinnego
auta niekoniecznie jest wskazane


-wymiana wałka rozrządu na usportowiony,


RTteoretycznie powinna pogorszyc sie kultura pracy silnika. ale nie wiem,
nie sprawdzalem.


-chiptuning,


RTw wolnossacych bez sensu. testowalem u siebie. zazyczylem sobie zwrot
kosztow i przeprogramowanie na fabryke.


-dołożenie kompresora albo turbosprężarki (drogie, ale daje dużo KM i
Nm) ewentualnie z intercoolerem; intercooler może występować tylko w
połączeniu z kompresorem/turbo.


RTto jest pomysl. pytalem o to kolege grabowskiego. koszt ok. 11 kpln. ale
efekt pewnie piorunujacy. tylko zeby wszystko nie wybuchlo. sam sie
zastanawialem jakie ponadstandardowe przeciazenia zniesie silnik. u mnie
mialo byc 280 koni miast 190.
:-)
tymczasem zmieniam auto. to mnie zawiodlo.

pozdr
Robert T
passat v6
(juz niedlugo)





Temat: Książki odstąpię ...
Zanim mnie zjecie - to nie jest spam, książki oddam za przysłowiowe piwo
zainteresowanemu. Dwa klasyki wynalezione podczas porządków:

1. W.Paszkowski, L.Małkowski "Zanim wystartujesz"
(okładka miękka z 1983 czyli "powoli zaczynają wypadać strony" - ale
jeszcze wszystkie są)
Książka opisuje pokrótce metody przygotowania auta do sportu
amatorskiego (tamtych lat) oraz - co najlepsze - instrukcje dotyczące
sportowej jazdy (raczej RWD) - optymalna zmiana biegów, pokonywanie
zakrętów, Aaltonen, poślizgi ...

2. T.Gazewski "Jak zachować optymalne zużycie paliwa"
(okładka miękka z 1990 czyli strony jeszcze nie wypadają - nb. polecam
zerknąć jakie auto znajduje się na okładce, hmm, czyżby to coś
sugerowało? ;))
Tutaj znajdziemy:
- kontrola układu rozrządu (m.in. ustawianie kół, kasacja luzów)
- kontrola układu zasilania (m.in. zanikająca wiedza o regulacji
gaźników)
- kotrola układu zapłonowego

Żeby nie było - oprócz klasyków produkcji demoludów znajdziemy tutaj
pomoc przy ustawianiu m.in. następujących aut:
Audi 80L/100 5S/100 5D, Citroen GSX, Citroen CX 2000/2200, Fiaty
131/132/Panda/Ritmo/Uno/Regata, Mazda 323 1500 (tego się nie
spodziewałem), Mercedes 300D, Peugeot 104/205, Renault 5/9/11, VW
Polo/Golf/Jetta/Scirocco/Passat. Żeby nie było zbyt różowo -
zdecydowanie większa część książki opiera się jednak na konstrukcji aut
z demoludów, ot choćby w celach poglądowych :)

Link do zdjęć okładek:
http://alex81.fotosik.pl

Książki chcę oddać bo u mnie się kurzą a raczej już z nich nie
skorzystam :) Zresztą uważam że książka powinna żyć swoim życiem i
przechodzić z rąk do rąk a nie stać na półce i robić za ozdobnik dlatego
z chęcią przekażę je w dobre ręce jakiegoś hobbysty :)





Temat: Cipologia w seryjnym aucie (1.8 + chip)


Jest tak - wlasciciel Passata kombi, silnik 1.8 (wolnossacy) benzyna,
okolo 50.000 km przejechane zazyczyl sobie "wzmocnic" samochod.
W pewnej firmie (laskawie zamilcze w jakiej) zaproponowano chip, ktory
wg "fachowcow" z firmy powinien podniesc osiagi silnika "(...) noo,
czasem
nawet do 10% (...)" - to cytat wypowiedzi "fachowca".


W wolnossącym 10% to chyba max. oczekiwań. 5..7% to realny efekt. W
wolnossących silnikach sterowanych przez komputer z sondą niewiele mozna
poprawić :o(


Silnik zimny


Tu zmian raczej się nie wprowadza.


Silnik rozgrzany
----------------
1. rozruch utrudniony (musi kilka razy pokrecic walem
2. obroty nadal podwyzszone
3. jazda bez zauwazalnej roznicy
4. gwaltowne wcisniecie pedalu gazu - silnik zaczyna sie
   dlawic - chcac mocno przyspieszyc pedal gazu nalezy
   naciskac plynnie i z czuciem - w przeciwnym wypadku
   dlawi sie i szarpie

Zuzycie paliwa podskoczylo srednio o 10 - 15 %.
Jakies sugestie ??? Koles jest zalamany - nie
chodzi o kase ale generalnie jest nic nie lepiej
a w pewnych sytuacjach gorzej...


Komputer był resetowany ? Jesli tak (tak sądzę) , to chip jest do d... albo
nie od tego silnika.
Leje benzynę bez opamiętania. Obejrzyj świece i końcówkę rury. Powinien
zwiększyć nieco dawkę początkową w stanach nieustalonych i jakieś 10% przy
przepustnicy na full. Potem i tak zejdzie na stechiometryczną od sondy,
więc liczy się wzbogacenie w  momencie "depnięcia".
Reklamować !

Pzdr.
MaraBut





Temat: Następny... Im więcej czytam... ;)

Podobnie jak w wątku niżej "im więcej czytam tym mniej wiem". :/
Szukam używanego, max. 3 letniego, wygodnego i ładnego ;) auta,
które byłoby równocześnie dość ekonomiczne (powiedzmy średnio
w cyklu mieszanym nie więcej niż ok. 8-9l/100). Koniecznie
z automatyczną skrzynią biegów i najlepiej kombi.
Niski poziom hałasu w środku też ma znaczenie.
Aha, no i nie za drogie - tak do 60.000 PLN.

Narazie doszedłem do nastepujących wniosków:
* Volvo V70 - wydaje mi się za duże, troche toporna sylwetka.
* VW Passat - też wydaje mi się chyba za duży, z przodu nawet
  ładny - ale tył wygląda wg. mnie okropnie (tylne lampy - porażka).
* Subary Legacy i Outback - wszystko fajnie, tylko to spalanie...
* Audi A4 - podoba mi się, ale znajomy mnie straszy kosztami
  części (zawieszenie) i że ciasno w środku. Ma rację?
* Volvo S60 - szkoda, że nie ma wersji kombi.
* Mazda 6 - to chyba auto o sportowym, a nie komfortowym charakterze
* Skoda Octavia - już kiedyś miałem od nowości (pierwszą wersję po
  pierwszym liftingu), w sumie była OK, biorę znowu pod uwagę, ale
  chyba wolałbym coś innego.
* Honda Accord - kombi jest paskudne - odpada, sedan jest OK,
  ale to sedan no i nie wiem jak z zużyciem paliwa.
* Peugeot 407 - ładny, ale znowu, znajomi straszą mnie, że awaryjny
* Renault Laguna - mam teraz pierwszą wersję po liftingu z 2000r.
  Naczytałem się dużo, że wersja II jest nieudana i nie warto, ale
  czy po liftingu wersji II nie jest już lepiej? Cenowo wyszłoby
  najtaniej nawet w maksymalnie wypasionej wersji ale czy warto?
* Saab 93 - chyba trochę za mały, sam nie wiem
* Saab 95 - no podoba mi się, rozważam wersję z silnikiem
  1.9TiD 150KM - wyglada na bardzo ekonomiczne auto, tylko
  zastanawiam się gdzie jest haczyk - w sieci jest trochę ofert
  (na polskich i niemieckich stronach) gdzie takie 2-3 letnie
  samochody są bardzo tanie (50-60tyś.) w stosunku do ceny
  nowego w salonie. Jaki jest powód?






Strona 2 z 3 • Znaleźliśmy 152 postów • 1, 2, 3